شناسهٔ خبر: 94189 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همدان، استان برتر کشور در مدیریت سامانه های هوشمند

سعید کریمی رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: همدان یکی از استان‌های برتر در زمینه به کارگیری از سامانه‌های آی.تی. اس است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(همدان)، سعید کریمی رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: همدان یکی از استان‌های برتر در زمینه به کارگیری از سامانه‌های آی.تی. اس است.

کریمی افزود: این اداره کل در جمع بندی رتبه های ارزیابی مرکز مدیریت راه ها در چند سال اخیر به طور متناوب در حوزه مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل، حائز رتبه نخست کشور شده است.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال نیز رتبه برتر در استفاده از این سامانه‌ها را کسب کرده ایم.

کریمی ادامه داد: یکی از مهمترین ابزارهای روز برای ارتقای سطح ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش تصادفات، بکارگیری و استفاده موثر از سامانه های هوشمند حمل و نقل در سطح جاده های استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۵ دستگاه ثبت تخلفات و عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است، بیان داشت: ۱۰ دستگاه دیگر نیز در این زمینه هنوز منجر به عقد قرارداد نشده است.

کریمی با بیان اینکه ۲۸ دوربین نظارت تصویری در سطح جاده‌های استان همدان وجود دارد، یادآور شد: ۷۴ دستگاه ترددشمار و دو دستگاه توزین در حال حرکت در جاده‌های استان وجود دارد که به زودی دو دستگاه توزین درحال حرکت نیز در محورهایی که ماشین‌های سنگین از آن‌ها عبور می‌کنند، نصب خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان به سامانه ارتباط مردمی ۱۴۱ راهداری نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تعداد ۲۴۰ خط تلفن در این زمینه به شکل شبانه روزی آماده پاسخگویی و دریافت انتقادات و پیشنهادات مردم هستند.