شناسهٔ خبر: 94206 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده و وزش باد شدید در سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان/خیزش گردوخاک در زابل، ایلام، خوزستان و بوشهر/کاهش دما در شرق و جنوب‌شرق و افزایش دما در غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غرب

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان خبر داد و طی سه روز آینده برای زابل، ایلام، خوزستان و بوشهر، خیزش گردوخاک را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ خرداد و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو آرام خواهد بود. طی این مدت در ساعت‌های بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، بارش پراکنده، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: امروز در مناطقی از سواحل خزر و فردا شرق سواحل خزر، شمال خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و از روز سه‌شنبه تا پایان هفته در بلندی‌های البرز نیز انتظار بارش پراکنده، وجود دارد.

به گفته وی، طی سه روز آینده در مناطقی از شرق کشور به ویژه زابل و مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی از نقاط سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته از نظر شرایط دمایی در شرق و جنوب‌شرق کشور، کاهش دما و در غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غرب افزایش دمای بین ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: آب‌های خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان از امروز تا پایان هفته مواج و متلاطم است و دریای خزر نیز دوشنبه و سه‌شنبه این شرایط را خواهد داشت.

رفیعی گفت: آسمان تهران امروز صاف است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد. حداکثر دما ۳۸ و حداقل دما ۲۵ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.