شناسهٔ خبر: 94214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشته حمل و نقل در مدارس خراسان شمالی راه اندازی می شود

مهندس شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: رشته حمل و نقل به عنوان یکی از رشته های هنرستانی، در این استان ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان‌شمالی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: رشته حمل و نقل به عنوان یکی از رشته های هنرستانی، در این استان ایجاد می شود.

جعفرشهامت اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل آموزش و پرورش استان، برنامه ریزی انجام شده تا پذیرش دانش آموز در یکی از هنرستانی های بجنورد از مهر امسال آغاز شود.

وی افزود: رشته حمل و نقل یکی از نیازمندی های استان است و در این زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر از الزامات برای توسعه صنعت حمل و نقل است.

وی خاطرنشان کرد: برای این تفاهم نامه این اداره کل آمادگی دارد تا در زمینه تامین نیروی معلم و مربی برای تدریس دانش آموزان اقدام نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: امید می رود تا با اطلاع رسانی مناسب به دانش آموزان و خانواده ها، دانش آموزان مستعد و علاقمند به حمل و نقل در این رشته تحصیلی جذب شوند.

لازم به ذکر است بیش از ۱۰هزار راننده شاغل در حوزه حمل ونقل کالا و مسافر خراسان شمالی، نیاز بخشهای مختلف اقتصادی، تولید، کشاورزی و گردشگری را پاسخ دهی می نمایند که به باور کارشناسان لازمه توسعه و رشد مناسب اقتصادی و تقویت صادرات استان و کاهش تصادفات، بهینه سازی نیروی انسانی شاغل و ناوگان حمل ونقل جاده ای استان است.