شناسهٔ خبر: 94235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۲ ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

صدور ۷۴۱ کارت سلامت رانندگان بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر در سیستان و بلوچستان

کامیون.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صدور ۷۴۱ کارت سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان در ۲ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صدور ۷۴۱ کارت سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان در ۲ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کارت های سلامت صادرشده این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵۹۵ فقره، رشد ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار مركز تخصصی طب كار تحت نظارت این اداره در شمال سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در این مراكز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، معاینات پزشكی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره برای بررسی سلامت رانندگان انجام می شود.

باقری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تحقق فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در حوزه عملکردی این اداره کل، گفت: امکان مشاهده اعتبار و تمدید کارت سلامت رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری استان از طریق مراجعه به نشانی www.rmto.irبا هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر  ۹ هزار و ۴۱۳ نفر راننده با ۶ هزار و ۵۵۹ دستگاه در حوزه جابجایی بار و همچنین ۲ هزار و ۶۰۹ راننده مسافری فعال، ۹۰۵ دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و ۴۶۱ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۶۷ دستگاه ناوگان سواری فعال در حوزه تحت پوشش این اداره کل به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.