شناسهٔ خبر: 94259 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان خبر داد:

قرار گرفتن حدود ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های استان گلستان در طرح "راهداری محوری" /اولویت داشتن رفع نقاط پرتصادف و ساخت راه‌های روستایی در سال ۱۴۰۰

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: هم‌زمان با کل کشور بر اساس ابلاغیه سازمان راهداری، طرح راهداری محوری از اول اردیبهشت ماه در استان شروع شده و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: هم‌زمان با کل کشور بر اساس ابلاغیه سازمان راهداری، طرح راهداری محوری از اول اردیبهشت ماه در استان شروع شده و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طول راه‌های شریانی و پرتردد استان که تحت پوشش این طرح قرار گرفته ۸۷۷ کیلومتر است.

میقانی افزود: در طرح راهداری محوری استان ۱۱۵ دستگاه ماشین آلات و ۱۷۰ نیروی راهدار فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان اضافه کرد: فعالیت‌هایی که در این طرح در استان صورت گرفته شامل لکه‌گیری و حذف چاله‌های خرابی آسفالت ۱۴۲۸۰ متر مربع، درزگیری ۱۷۷۰ متر، تسطیح حریم و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها ۲۲۵ کیلومتر، پاک‌سازی شانه حاشیه راه‌ها ۷۶۸ کیلومتر، اصلاح، تعمیر و رنگ‌آمیزی پایه تابلوها و تجهیزات روشنایی ۷۶۲ عدد، اصلاح، تخلیه قنوها و تخلیه مصالح از حاشیه راه‌ها و پشت دیوارهای حائل  ۲۳۸ عدد، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی ابنیه فنی، تکمیل و احیای خط‌کشی با اولویت خطوط میانی ۴۰۱ کیلومتر، تنقیه پل‌ها، اصلاح و پاک‌سازی دستک‌ها و دیوارهای هدایت آب ۱۵۵ عدد، تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پل‌ها ۲۴ عدد، تعمیر و نگه‌داری سیستم‌های روشنایی ۲۱۹ کیلومتر، روشنایی نقطه‌ای ۱۴۵ مورد و آشکارسازی آب‌روها ۲۷ مورد است.

وی اشاره کرد: هدف اصلی که ما در طرح راهداری محوری در استان دنبال می‌کنیم ایجاد احساس بهتر روانی در مترددین از ایمنی و زیبایی جاده‌ها و ارتقای ایمنی عبور و مرور است.

میقانی بیان کرد: تا به حال هیچ اعتبار خاصی به این طرح تختصیص پیدا نکرده است و ما با تجهیزات، امکانات و اعتبارات جاری راهداری استان کار را جلو می‌بریم که نیاز داریم سازمان راهداری منابع مالی بیشتری به این طرح به راهداری استان اختصاص دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان اظهار کرد: مهم‌ترین طرح‌های راهداری استان در سال ۱۴۰۰ رفع نقاط پرتصادف و ساخت راه‌های روستایی است که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.