شناسهٔ خبر: 94260 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

آسمان صاف و جوی ارام در اکثر نقاط کشور/ آب‌های جنوبی مواج است

اسمان آبی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان خبر داد گفت: آسمان سایر نقاط کشور صاف و آرام است.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۴ خرداد و روزهای آتی، اعلام کرد.

گودرزی گفت: برای دوشنبه و سه‌شنبه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و ارتفاعات شرقی هرمزگان افزایش ابر، وزش باد و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روزهای چهارشنبه تا آخر  هفته نیز در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان برای ساعات بعد از ظهر و اوایل شب انتظار بارش‌های پراکنده را داریم. اما در سایر نقاط کشور آسمانی صاف را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: پدیده دیگری که شاهد خواهیم بود، در شرق کشور اتفاق می‌افتد که وزش بادهای شدید در شمال سیستان و بلوچستان، منطقه زابل سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی این مناطق می‌شود. همین‌طور در ایلام، خوزستان و بوشهر برای چند روز آینده وزش بادهای شدید توام با گرد‌و‌خاک را پیش‌بینی می‌کنیم که سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. آب‌های جنوب کشور نیز برای دو روز آینده مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز آسمان تهران صاف همراه با وزش باد است و بیشینه دما در این شهر به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.