شناسهٔ خبر: 94268 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدير فرودگاه بجنورد خبر داد:

اجرای طرح LOC/DME فرودگاه بجنورد در سال جاری/ برنامه‌ریزی برای جا‌به‌جایی سایت هواشناسی

فرودگاه بجنورد مدير فرودگاه بجنورد از پيگيری اجرای طرح LZ/DME اين فرودگاه در سال جاری برای ارتقای ايمنی در زمان لندينگ خبر داد.

محمدابراهیم قدمگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به معرفی مهمترین اولویت‌های کاری این فرودگاه در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: با اجرای طرح LOC/DME که با استقبال شرکت‌های هواپیمایی همراه شده، یک طرح به طرح‌های ورودی فرودگاه (DVOR/DME و NDB) اضافه می‌شود که در ارتقای ایمنی پرواز در زمان لندینگ هواپیما موثر است.

مدیر فرودگاه بجنورد همچنین از برنامه‌ریزی برای برطرف کردن ایرادهای پروژه بهسازی موتورخانه مرکزی فرودگاه خبر داد و افزود: طرح موتورخانه مرکزی از سال ۹۴ شروع شد ولی به دلیل بروز مشکلاتی با تاخیر همراه بود. اولویت امسال ما برطرف کردن ایرادهای پروژه دربخش‌های اطفائیه، چیلرها، سیستم سرمایشی و آب شرب است.

وی یکی از برنامه‌های فرودگاه بجنورد در سال جاری را جابه‌جایی سایت هواشناسی عنوان کرد و گفت: جابه‌جایی سایت هواشناسی از ضلع جنوبی سوختگیری که در طرح توسعه شهری قرار دارد و در شرف تعطیلی بود، به مکانی مناسب‌تر و استاندارد از سال ۹۳ شروع شد ولی با تاخیرهایی همراه بود. سال گذشته با حمایت مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اصلاح‌های لازم در ساختمان انجام و پلتفرم و عملیات فنس‌کشی، ایجاد راه و انشعابات انجام شد و به زودی شاهد جابه‌جایی سایت خواهیم بود. مشکل سایت قدیم هواشناسی عدم دید روی باند و در نتیجه تاخیر یا لغو بسیاری از پروازها به دلیل شرایط بد جوی بود به گونه‌ای که سال گذشته ۲۲ پرواز با مشکل مواجه شد.

قدمگاهی همچنین با اشاره به بهره برداری ترمینال مسافری فرودگاه بجنورد در سال گذشته، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما در سال جاری افزایش مساحت ترمینال مسافری با جابه‌جایی برخی بخش‌ها از جمله تسمه نقاله و ایجاد گیت کارکنان و راه‌اندازی مکان موقت برای ادای فریضه نماز است. همچنین سیستم‌های اعلان حریق و اطفای ساختمان ترمینال را فعال می کنیم.

وی گفت: همچنین امسال برای راه اندازی نمازخانه ای در شان در ترمینال مسافری فرودگاه بجنورد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

قدمگاهی همچنین از برنامه‌ریزی برای دریافت سند مالکیت فرودگاه بجنورد و نیز افزایش ضریب ایمنی فرودگاه با تامین بودجه لازم برای نصب دوربین و سیم خاردار در اطراف دیوار حفاظتی خبر داد.

مدیر فرودگاه بجنورد همچنین گفت: کاهش پوشش گیاهی در حد استاندارد برای افزایش ایمنی پروازها از دیگر برنامه‌های امسال است. همچنین پیگیر تکمیل سیستم روشنایی فرودگاه با نصب چراغ‌های موردنیاز در محوطه هستیم.