شناسهٔ خبر: 94290 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی:

به دنبال حاکمیت فرهنگ سازمانی در وزارت راه و شهرسازی هستیم/ ضرورت توجه به فرهنگ توسعه‌گرا

نعمت الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ توسعه‌گرا گفت: به دنبال حاکمیت فرهنگ سازمانی در وزارت راه و شهرسازی هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی در محل ساختمان شهید دادمان برگزار شد. در این نشست نعمت‌الله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، سیدقاسم بی‌نیاز، رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارتخانه، مهری صفری، مشاور وزیر در امور بانوان، جواد نیسی، دبیر ستاد اقامه نماز وزارتخانه و سایر اعضای شورای فرهنگی حضور داشتند.

نعمت‌الله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در حاشیه این نشست و در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه شورای فرهنگی گفت: سال گذشته یک برنامه تحولی با عنوان برنامه شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی تدوین شد و اکنون رسما در مرحله ابلاغ به ستاد و مراکز استان‌ها و مراکز وابسته قرار دارد.

وی ادامه داد: در این سند اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای شورای فرهنگی مشخص شده و چهارچوب کار به شکلی مشخص شده است که هرکدام از بخش‌ها طبق وظایف مصرح در برنامه اقدامات خود را انجام دهند.

معاون وزیر را ه وشهرسازی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازمانی گفت: مهم‌ترین محوری که در وزارتخانه باید به آن بپردازیم بحث فرهنگ سازمانی است. نظام‌نامه فرهنگ سازمانی پیشتر ارسال و ابلاغ شده است و بررسی این نظام‌نامه دستور کار جلسه امروز بود. در واقع قصد بر این است که فرآیند اجرایی توسعه فرهنگ سازمانی را در وزارت راه و شهرسازی ایجاد کنیم.

وی افزود: وزارتخانه به عنوان متولی امر خدمت‌رسانی به مردم، باید ویژگی‌هایی را چون ارزیابی عملکرد، روحیه سازمانی پرسنلی، نوآوری، روحیه کار گروهی و مسائل این چنینی که از ویژگی‌های مهم کار سازمانی است، جاری و ساری کند. عواملی که در اجرای فرهنگ سازمانی موثر هستند باید مورد بررسی قرار گیرد. سازمان ما یک سازمان توسعه محور و نتیجه‌گرا است و با کار گروهی می‌تواند به نتایج مطلوب برسد..

ترکی گفت: به دنبال تقویت فرهنگ سازمانی هستیم که به اجرای محورهای ذکر شده کمک کند. فرهنگ توسعه‌گرا باید در وزارت راه و شهرسازی حاکم شود و حاکم شدن این فرهنگ نیاز به منابع مالی و نیروی انسانی دارد.