شناسهٔ خبر: 94302 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در سیستان، هرمزگان و کرمان/خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در زابل/دریای جنوب کشور مواج و متلاطم است

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در برخی از مناطق کشور از خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در زابل خبر داد و آب‌های جنوب کشور را مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۵ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو آرام است. امروز بعدازظهر در بلندی‌های البرز مرکزی و شرقی، بارش پراکنده رخ می دهد و در ساعت‌های عصر نیز برای امروز در سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: روز جمعه در استان‌های ساحلی خزر و البرز مرکزی و روز شنبه در بلندی‌های البرز مرکزی و شرقی و شمال خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد. همچنین، از اواخر وقت امروز تا روز جمعه در برخی از نقاط شرق کشور به ویژه منطقه زابل پدیده غالب وزش باد شدید است که در برخی از مناطق ذکر شده سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گفته وی، تا روز جمعه در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند در برخی از نقاط سبب خیزش گردوخاک شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آب‌های خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان تا پایان هفته مواج و متلاطم است. آسمان تهران امروز صاف است و گاهی وزش باد در پایتخت پیش‌بینی شده است. حداکثر دمای امروز تهران به ۳۷ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما در تهران به ۲۵ درجه بالای صفر رسید.

وی افزود: امروز خنک‌ترین مرکز استان اردبیل با دمای حداقل ۹ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان اهواز با دمای ۴۹ درجه بالای صفر گزارش شد.