شناسهٔ خبر: 94348 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد:

پیشرفت ۵۰ درصدی زیرساخت‌های احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله

حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و مراحل احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا آبایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در بازدید از بندر چمخاله، ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات مالی پروژه احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله در زمانبندی مورد نظر و حتی زودتر از زمان تعیین شده به پایان برسد و تحقق این امر با حمایت مسئولان و دستگاه‌های ذیربط امکانپذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه یاد شده در اختیار پیمانکار است و سازمان بنادر بر روند پیشرفت نظارت دارد، گفت: سازمان‌های مسئول با توجه به ضرورت انجام این کار بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را فراهم کنند و در بخش زیر ساخت‌ها حمایت‌ها و هماهنگی‌های بیشتری با سازمان بنادر داشته باشند.

پرویز محمد‌نژاد؛ نماینده مردم لنگرود نیز در بازدید از بندر چمخاله گفت: پروژه احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله پیشرفت خوبی دارد و قطعا مشکلات این پروژه با همکاری سایر نهادها برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بندر چمخاله چه در حوزه لنگرود و چه در جلگه و بالادست کوهستانی از منابع ثروت گیلان محسوب می‌شود.

نماینده مردم لنگرود ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان به جهت پیگیری و همچنین نظارت دقیق بر روند پیشرفت پروژه بندر گردشگری چمخاله گفت: با بررسی مشکلات و جزئیات پروژه بدنبال آن هستیم با اتمام به موقع آن از ظرفیت‌های موجود استان بیشتر استفاده شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است، ایجاد ۳۰۰ متر  مسیر سنگی برای رسیدن به پل و عرشه، ساخت موج شکن در عمق ۵ متری با در نظر گرفتن وضعیت جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی، ایجاد دو دستک موج شکن در فاصله ۴۰۰ متری از ساحل برای استحصال دو هکتار و ساخت حوضچه چهار هکتاری برای ورزش‌های آبی، دریایی و قایقرانی و سایر تفریحات دریایی را از جمله اقدامات انجام شده در بندر چمخاله است. با بهره‌برداری از این پروژه زمینه لازم برای توسعه صنعت گردشگری دریایی و ایجاد زیر ساخت‌ها و شرایط هتلینگ و پذیرایی از مهمان‌ها در گیلان فراهم می‌شود.