شناسهٔ خبر: 94371 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اعلام کرد

تبادل تفاهم‌نامه ميان شرکت فرودگاه ها و سازمان اورژانس کشور

فرشید گلیج به منظور تسهيل و تسريع در ارايه خدمات توسط اورژانس کشور و بهره‌گيری از ظرفيت و سرويس های موجود حوزه های فرودگاهی (زمينی) و فضای کشور(هوايی)، تفاهم‌نامه‌ای دو جانبه ميان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران و سازمان اورژانس کشور تبادل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرشید گلیج، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با اعلام خبر گفت: حفظ جان و صیانت از سلامتی مردم یکی از اصلی‌ترین وظیفه حکومت‌هاست و فوریت‌های پزشکی یکی از ارکان خدمات سلامت به شمار می‌آید. نحوه ارایه این خدمات با مرگ و زندگی مددجویان ارتباط مستقیم دارد و خدمت‌رسانی در زمان طلایی بدون همکاری مراکز سرویس هوانوردی و فرودگاههای کشور در اکثر مناطق و بخش‌ها محقق نخواهد شد.

گلیج افزود: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچون‌ گذشته پیشرو در اقدام و پشتيباني در همه عرصه‌ها برای سلامتی و رضایتمندی آحاد مردم گام برداشته است و برای تسهیل، تسریع و توسعه ارایه خدمات توسط اورژانس کشور در حوزه‌های زمینی و هوایی همکاری لازم را انجام خواهد داد.

وی گفت: در جهت تعمیق همکاری‌ها و در راستای افزایش سطح استانداردهای زندگی شهروندان و ایجاد رضایتمندی، عوامل فرودگاهی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

گلیج تصریح کرد: همکاری و هم‌افزایی میان شرکت فرودگاهها و اورژانس با هدف ارتقا، افزايش و تلفیق سطح خدمات زمینی و هوایی طبق مقررات ملی و بین المللی  می‌تواند عرصه جديد خدمات به مردم ایران را رقم زده و موانع موجود در ارایه خدمت سریع و ایمن را در حوزه مسافری و عموم جامعه را برطرف کند.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: در این تفاهم‌نامه ضمن تعهد دو طرف در انجام برخی پیگیری‌ها و اقدامات در اجرای ماموریت‌های ذاتی در راستای تامین ایمنی تمام ذینفعان فرودگاهی، هوانوردی و حفظ سلامت آحاد مردم که به نوعی از خدمات شرکت فرودگاه‌ها و سازمان اورژانس استفاده می‌کنند، مقرر شده که سازمان اورژانس کشور برای حفظ ایمنی تمام پروازها پس از آماده شدن پایگا‌ه‌های در حال احداث این سازمان، بالگردهای اورژانس به پایگاه‌های مذکور منتقل و از خدمات هوانوردی فرودگاه برخوردار باشند و با استمرار استقرار نیرهای اورژانس در ترمینال‌های فرودگاه‌های موردنظر ارایه خدمات کنند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گلیج افزود: این تفاهمنامه در پنج ماده و ۴۷ بند با موضوع استقرار اورژانس در حوزه ترمینالی و دریافت خدمات هوانوردی در فرودگاه‌های هدف تنظیم و مبادله شده و برای حسن انجام این تفاهمنامه دستورالعمل‌های وابسته توسط اداره‌های کل معاونت هوانوردی و فرودگاهی شرکت و نیز فرودگاه‌های هدف (فرودگاه‌های بین المللی و مرز هوایی و در صورت لزوم و درخواست در تعدادی از فرودگاه‌های داخلی با توجه به اعلام نیاز مناطق حادثه خیز) در اسرع وقت بازنگری و تهیه می‌شود.