شناسهٔ خبر: 94372 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی:

پرواز در فرودگاه‌های کشور دو برابر شد

سیاوش امیرمکری طی ماه‌های فروردين و ارديبهشت ۱۴۰۰ کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکيت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزايش يافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، با اعلام این خبر عنوان کرد: فروردین و اردیبهشت امسال در مجموع ۴۸ هزار و ۷۳۵ پرواز با جابه‌جایی حدود سه میلیون و ۶۳۷ هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۱۰۰ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۷۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

امیرمکری افزود: در پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکيت شرکت در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۱۰۰ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۷۱ درصد افزایش وجود داشته است. همچنین آمار پرواز و جابه‌جایی مسافر در پروازهای خارجی و بین المللی نیز رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین با بیان اینکه اردیبهشت امسال ۲۳ هزار و ۴۶۴ پرواز با جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکيت شرکت انجام شده است، گفت: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۶۳ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۳۰ درصد افزایش وجود داشته است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وی افزود: کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکيت شرکت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نسبت به فروردین  در نشست و برخاست هفت درصد و  در اعزام و پذیرش مسافر ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.