شناسهٔ خبر: 94387 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تندبادهای شدید در شرق و جنوب‌شرق طی ۵ روز آینده/افزایش ابر، بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد در بلندی‌های البرز مرکزی / آسمان صاف تهران تا اواسط هفته آینده

طوفان شن در سیستان و بلوچستان کارشناس سازمان هواشناسی از وزش تندبادهای شدید در شرق و جنوب‌شرق طی پنج روز آینده خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۷ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده برای بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است. از فردا تا یکشنبه روی بلندی‌های البرز مرکزی، افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد را انتظار داریم.  

نقشینه ادامه داد: امروز و فردا در بلندی‌های شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر، رشد ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است که می‌تواند گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید باشد. همچنین، در پنج روز آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور به ویژه منطقه زابل، تندبادهای شدید می‌تواند سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا بشود.

به گفته وی، چهارشنبه برای ایلام، خوزستان و بوشهر، وزش باد شدید رخ می‌دهد که احتمال خیزش گردوخاک و یا غبارآلود شدن هوا وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز خلیج‌فارس و شرق دریای‌عمان و فردا علاوه بر آنها شرق دریای‌عمان مواج و متلاطم می‌شود. برای فردا و پس فردا دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای پایتخت در مهرآباد به ۲۶ درجه رسید.  طی پنج روز آینده آسمان تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد است.