شناسهٔ خبر: 94391 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم زمان در سراسر کشور در حال انجام است؛

ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در چهارمحال و بختیاری

DM2A9474.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن، با موافقت ستاد ملی کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی اظهار داشت: ثبت نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ روز چهار­شنبه مورخ ۲۶ خردادماه آغاز ­شده و کلیه مستأجرین واجد شرایط، می­ توانند تا پایان شهریورماه به سامانه tem.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در مناطق مختلف شهری متفاوت است و بر این اساس، برای شهر تهران۷۰۰ میلیون ریال، کلان شهرها ۴۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها ۲۵۰ میلیون ریال می باشد، بنابر این مبلغ وام ودیعه مسکن در شهرهای استان چهارمحال و بختیاری ۲۵ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی به شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن نیز اشاره کرد و افزود: متقاضیان دریافت این وام، باید متأهل و یا سرپرست خانوار بوده و دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده مربوط به شش ماهه نخست امسال در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

مقصودی همچنین گفت: متقاضیان از تاریخ معرفی به شعب بانکی به مدت دوهفته برای تکمیل مدارک خود و ضامنین فرصت خواهند داشت؛ و درغیر این صورت، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: طرح پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای دومین بار اجرایی می شود و خرداد ماه سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا، این طرح برای اولین بار اجرا شد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح، ۹ هزار و ۷۴۶ متقاضی از استان ثبت‌نام کرده بودند، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۱۹۹ متقاضی حائز شرایط لازم بودند. وی افزود: به ۲ هزار و ۹۴۳ متقاضی، ۴۴۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.