شناسهٔ خبر: 94438 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

آسمان صاف و جو آرام در بیشتر مناطق کشور/ توفان همراه با گردوخاک در زابل/ کاهش دما در سواحل خزر

اسمان آبی کارشناس سازمان هواشناسی از آسمان صاف و جو آرام در بیشتر مناطق کشور طی پنج روز آینده خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۸ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

رفیعی گفت: طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو آرام خواهد بود. در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب گاهی رعدوبرق و احتمال بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی وجود دارد. امروز و فردا با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر برای استان های ساحلی و همچنین اردبیل دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت.

وی ادامه داد: از امروز تا روز دوشنبه در شرق و جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و  استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی می‌کنیم که به ویژه در منطقه زابل در شمال استان سیستان و بلوچستان احتمال توفان و خیزش گردوخاک وجود دارد. همچنین امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر در استان‌های خوزستان، ایلام، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد و سمنان وزش باد سرعت خواهد داشت که در برخی از این مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز امروز مواج خواهد بود. دریای خزر امروز و فردا متلاطم و مواج است و شرق دریای عمان هم هفته آینده مواج خواهد شد.

وی افزود: آسمان تهران صاف،همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد است. حداکثر دما در تهران امروز به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر  رسیده و پیش‌بینی می‌شود فردا صبح  حداقل دما به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.