شناسهٔ خبر: 94445 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از منطقه دو آزادراه تهران- شمال خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۹۴درصدی تونل شرقی البرز

بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از مراحل نهایی عملیات اجرایی تونل البرز معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از منطقه دو آزادراه تهران- شمال گفت: تونل شرقی البرز به طول ۶.۵ کیلومتر، به عنوان یکی از طولانی ترین تونل های جاده ای خاورمیانه یکی از سخت ترین بخش های عملیات اجرایی این آزادراه محسوب می شود و با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد در آینده بسیار نزدیک زیر عبور قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در بازدید از منطقه دو آزادراه تهران- شمال گفت: تونل شرقی البرز و راه های دسترسی طرفین به طول ۷.۵ کیلومتر به عنوان یکی از طولانی ترین تونل های جاده ای خاورمیانه یکی از سخت ترین بخش های عملیاتی منطقه دو این آزادراه است و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد مراحل نهایی اجرا را طی می کند.

وی اعلام کرد: در راستای تسهیل تردد و روان سازی ترافیک این تونل در آینده بسیار نزدیک زیرعبور ترافیک قرار می گیرد.

خادمی در خصوص عملیات اجرایی این تونل توضیح داد و گفت: لاینینگ و اجرای سقف دوم به اتمام رسیده است، آسفالت بخشی از آنتن ورودی مسیرهای اتصالی انجام شده، عملیات تاسیساتی مانند نصب چراغ ها، کابل کشی، لوله های آتشنشانی، ساخت جت فن های تهویه و سازه های تهویه نیز صورت گرفته است.

وی بهره برداری از منطقه دو آزادراه تهران- شمال را موجب کوتاه شدن ۶ کیلومتری مسیر نسبت به جاده موجود دانست و افزود: حدود ۷۰ درصد مسیر از داخل ۵۹ رشته تونل به طول حدود ۳۸ کیلومتر عبور می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این منطقه همچنین دارای ۳۳ دستگاه پل بزرگ به طول ۳.۸ کیلومتر است که بلندترین پل آن ۳۳۰ متر است.

خادمی تاکید کرد:  این منطقه ۲۲ کیلومتر است و حجم عملیات خاکی صورت گرفته در آن ۳ میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از فعالیت ۱۲۱ جبهه کاری در منطقه دو آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۹۷۱ نفر نیروی انسانی به همراه ۸۲۲ دستگاه ماشین آلات برای تکمیل هرچه سریعتر این بخش از آزادراه مشغول به کار هستند.

خادمی در پایان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل یک باند از منطقه دو را ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به منظور تکمیل عملیات اجرایی تونل شرقی البرز و مسیر اتصال به جاده چالوس نیز ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.