شناسهٔ خبر: 94495 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۴۵۸ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان صادر شد

تیمور باقری.JPG معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور یک هزار و ۴۵۸ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در دو ماهه سال جاری در محدوده تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت:در مراکز معاینه فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پس از اطمینان داشتن از وضعیت ایمنی ناوگان حمل و نقل سنگین، مجوز لازم برای تردد آنها صادر می شود،گفت: در حال حاضر چهار مرکز معاینه فنی ناوگان حمل و نقل سنگین در شهرستان های زاهدان، زابل و خاش در محدوده تحت پوشش این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

 معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد.

باقری با بیان اینکه معاینه فنی خودروهای سنگین در این استان به صورت جدی و با نظارت دقیق انجام می شود، بیان کرد: کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده هادر بخش حمل و نقل عمومی یکی از بخش های مهم معاینه فنی در سطح استان است.