شناسهٔ خبر: 94506 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۳ شهر استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از نام نویسی ۱۶ هزار و ۹۷۷ نفر از متقاضیان مسکن طرح اقدام ملی در استان گلستان در سامانه مربوطه طی پنج مرحله ثبت نام در ۱۳ شهر این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان گلستان) : "حسین محبوبی " مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در خصوص طرح اقدام ملی مسکن که از اواخر سال ۹۸ ثبت نام و عملیات ساخت آن در سراسر کشور و این استان آغاز شد، اظهار داشت: در مجموع و تا پایان ثبت نام  مرحله پنجم ، ۱۶ هزار و ۹۷۷ نفر از متقاضیان مسکن در استان گلستان در سامانه مربوطه نام نویسی کردند.

وی افزود: هم اکنون طرح اقدام ملی مسکن در ۱۳ شهر گلستان در دست احداث است که در شهرهای بندرگز، کردکوی، گرگان، علی آباد کتول و گنبدکاووس به صورت مجتمع ساخت و در بقیه شهرها به صورت گروه ساخت درحال انجام است.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن ملی گروه ساخت ، به‌صورت گروهی (چهار  تا شش نفره) انجام خواهد شد، افزود: در این شهرها یک قطعه زمین ۳۰۰ متری به‌صورت اجاره ۹۹ ساله با مزایای تسهیلاتی و تخفیف در هزینه صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی و یا خرید به قیمت کارشناسی روز با سه سال تنفس ساخت و اقساط پنج ساله به چهارتا شش متقاضی تحویل می‌شود.

  محبوبی اضافه کرد: در مجموع ۵۵ پروژه طرح اقدام مسکن ملی در سطح گلستان در قالب انبوه سازی (مجتمع ساخت) و یا گروه ساخت در دست اقدام است که سه پروژه در گرگان و یک پروژه در گنبدکاووس به‌عنوان پروژه‌های انبوه‌سازی در حال اجرا بوده و سایر پروژه‌های این طرح ملی نیز با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در مرحله صدور پروانه ساختمانی و شروع به کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان  با یادآوری اینکه طرح اقدام ملی مسکن با هدف خانه دارکردن اقشار متوسط جامعه در کشور درحال اجراست  خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته اقدامات موثری در اجرای این طرح در استان  انجام شده است.