شناسهٔ خبر: 94514 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آغاز نخستین دوره آموزش دریانوردی افسردوم کشتی‌های اقیانوس پیما در هرمزگان

بنادر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نخستین دوره آموزش افسردوم کشتی‌های اقیانوس پیما آغاز شد و برای نخستین بار ۴ بانو آموزش‌های تخصصی در این سمت دریانوردی را فرا می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران درباره برگزاری دوره آموزشی افسر دوم کشتی‌های اقیانوس پیما، اظهارداشت: در این دوره آموزشی که از نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۰ در جزیره قشم آغاز شده و به مدت دو سال ادامه دارد، آموزش‌های تئوری و عملی مربوط به افسر دومی کشتی‌های به فراگیران ارائه می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: پیش از این، متقاضیان فراگیری دوره‌های آموزش افسر دومی کشتی‌های اقیانوس پیما مجبور بودند برای شرکت در کلاس‌ها به تهران و یا سایر استان‌ها رفت و آمد کنند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این دوره آموزشی و همچنین تامین سیستم‌های شبیه‌ساز لازم به منظور اجرای دوره‌های جانبی مورد نیاز، در حال حاضر تمامی دوره‌های آموزشی برای کل سمت‌های دریانوردی نزدیک به ساحل و سمت افسر دوم کشتی‌های با ظرفیت ناخالص ۵۰۰ تن یا بیشتر سفرهای نامحدود، در سطح استان برگزار می‌شود.