شناسهٔ خبر: 94539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد

رفع تصرف و آزاد سازی اراضی ملی ۲۰۶ هکتاری اردبیل

خبر یگان حفظت راه و شهرسازی اردبیل فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اقدام قانونی برای رفع تصرف و آزاد سازی اراضی ملی۲۰۶ هکتاری اردبیل به ارزش بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان از چنگال زمین خواران و متصرفین اراضی بیت المال صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، سرهنگ فرهاد احدی فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: تا پایان نیمه اول سالجاری رفع تصرف و آزادسازی حریم اراضی ملی مشهور به اراضی۲۰۶ هکتاری انزاب علیا واقع در پلاک ثبتی۱۲۰ اصلی بخش سه شهرستان اردبیل را اعلام خواهیم نمود.

وی گفت: در بحبوحه جنگ تحمیلی ایران و عراق و به لحاظ مرغوبیت فوق العاده اراضی مذکور، تعدادی از فرصت طلبان و زمین خواران منطقه به انحای مختلف اقدام به تصرف مراتع و تغییرکاربری اراضی ملی مورد اشاره نموده و بعد ازتحویل اراضی فوق از سوی اداره کل منابع طبیعی به اداره کل راه و شهرسازی استان و در ادامه با تشکیل یگان حفاظت استان و شناسایی تعداد کثیری از متصرفین اراضی و معرفی آنان به مراجع دادگستری ، طی هماهنگی های بعمل آمده با مسئولین دادگستری استان ، ضمن تهیه چندین مرحله بروشورهای آگاهسازی عمومی و شناساندن کروکی و موقعیت اراضی دولتی به عموم مخاطبین و توزیع آن مابین اهالی و دهیاران منطقه، اطلاع رسانی های گسترده ای در جهت تثبیت اراضی ملی صورت گرفته که با بازتاب وجوروانی موثری مواجه گردیده است.

وی گفت: درآخرین اقدام نیز به منظور اتمام حجت به زمین خواران و متصرفین اراضی ملی درپلاک ثبتی فوق و تعیین مهلت زمانی معین به اشخاص ذیربط به پیشنهاد فرماندهی یگان حفاظت استان اخطاریه ی به همین منظور جهت اطلاع رسانی مابین ساکنین و اهالی روستاهای همجوار با اراضی موصوف ازطریق اداره کل صادر و همکاران یگان حفاظت مرکز استان درحال توزیع و نصب اخطاریه ها در محل های مورد هدف می باشند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در این اخطاریه ها تا پایان تیرماه به همه متصرفین فرصت داده شده که به صورت داوطلبانه نسبت به رفع تصرف اراضی مورد نظر اقدام لازم بعمل آورند.

احدی ادامه داد: برابر آخرین هماهنگی بعمل آمده ، پس از اتمام مهلت تعین شده با اخذ دستورات قضایی لازم با تسطیح دورتا دور محدوده اراضی ۲۰۶ هکتاری پلاک فوق نسبت به رفع تصرف از تمامی اراضی ، اقدام قانونی قاطع پیگیری و با رفع تصرف ، اراضی مذکور جهت اجرای  پروژ ه ها و برنامه های آتی تحویل اداره کل راه و شهرسازی استا ن خواهد شد.

وی یادآور شد: از بدو تشکیل یگان حفاظت استان ازسال ۹۶ تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی مرغوب استان ازچنگال متصرفین به اراضی ملی خارج ، که ارزش این اراضی حدودا بالغ بر۱۴۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است.