شناسهٔ خبر: 94541 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان خبر داد:‌

اجرای موفقیت آمیز هفته هفتم طرح راهداری محوری در ۱۰ محور ارتباطی جنوب کرمان/ انجام ۵۹۲۶ متر مربع لکه‌گیری

مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: در طرح راهداری محوری امکانات، ماشین آلات و نیروی انسانی با هم تجمیع شده به طوری که همگی در داخل یک کریدور از جاده‌های شریانی مجموعه‌ای از اقدامات موثر راهداری را انجام می‌دهند. 

مسعود جمیلی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در طرح راهداری محوری مجموعه‌ای از کارها به شکل گروهی انجام می‌‌شوند که این موارد شامل درزگیری، لکه گیری، تسطیح و اصلاح افتادگی و تعریض شانه راه، اصلاح شیب شیروانی راه، پاکسازی حریم راه، تمیز کردن حریم راه، تمیز کردن و تعویض تابلوهای اطلاعاتی آسیب دیده، شست و شو و رنگ آمیزی حفاظ‌های ایمنی در طرفین جاده و تعویض قطعات آسیب دیده است که باید در سطح آسفالت انجام شود. 

جمیلی به فعالیت بیش از  ۱۴۸ دستگاه سبک و سنگین،۱۶۰ نفر نیروی راهدار و ۱۲ تیم راهداری در این طرح اشاره کرد و گفت: تاکنون در طرح راهداری محوری جنوب استان کرمان ۵۹۲۶ مترمربع کار لکه‌گیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، ۴۲۰ متر مربع درزگیری، ۱۵۲۰۰متر طول تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی، ۴۸ کیلومتر پاکسازی شانه و شانه سازی، اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی تابلوها و حذف تابلوهای غیرضروری به تعداد ۱۲۴ عدد، اصلاح و تخلیه قنوهابه تعداد ۴۱ عدد، شست‌وشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی، پل‌های عابر پیاده، گالری‌ها و حفاظ‌های بتنی به تعداد ۴۸ عدد انجام شده است. 

وی با اشاره به دیگر خدمات انجام شده در طرح راهداری محوری افزود: برای ایمنی بیشتر کار تکمیل و احیای خط کشی جاده‌ها با اولویت خطوط میانی به میزان ۱۳ کیلومتر انجام شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پل‌ها به تعداد ۵ عدد، تنقبه پل‌ها به تعداد ۱۲ عدد، تعمیر و روشنایی نقطه‌ای و طولی تونل‌ها و راه‌ها به میزان ۱۴کیلومتر را از عمده فعالیت‌های انجام شده در چهارچوب طرح راهداری محوری عنوان کرد. 

جمیلی گفت: هدف این طرح افزایش سرعت و کیفیت خدمات راهداری در جاده‌ها است تا ضمن رفع و کاهش نواقص جزیی در جاده‌ها به زیبایی محورها افزوده شود و به این شکل افزایش کیفیت سفر را برای مردم، رانندگان و کاربران جاده‌ای شاهد باشیم.