شناسهٔ خبر: 9457 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پژمان خبر داد:

تأمین زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر تا پایان امسال/ تخصیص ۱۴۲ میلیارد تومانی سازمان زمین‌و‌مسکن به ساخت مدرسه و کلانتری در مسکن مهر

سیدمحمد پژمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بر اساس قانون احداث خدمات روبنایی متوجه وزارت راه و شهرسازی نیست اما رفاه و رضایت مردم و تنگنای مالی دولت، سازمان ملی زمین و مسکن را بر آن داشت که از منابع این سازمان در ارائه خدمات روبنایی سهیم شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، سید محمد پژمان با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت‌ها و آماده‌سازی اراضی در سایت‌های مسکن مهر گفت: تأمین مسکن آحاد مردم به ویژه محرومان از مهم‌ترین برنامه‌ها و دغدغه‌های دولت‌هاست. با آغاز به کار دولت یازدهم و همزمان با تداوم تکمیل واحدهای مسکن مهر موضوع کیفیت زندگی در این واحدها و سایت‌های مسکن مهر مورد توجه جدی قرار گرفت. تأمین زیرساخت‌ها و آماده‌سازی اراضی جزو اقدامات اولیه مورد نیاز است که امیدوارم با حمایت دولت و تلاش وزارت نیرو ظرف سال جاری در این بخش مشکلی باقی نماند.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اشاره به هزینه‌های اختصاص یافته توسط این سازمان در بخش خدمات‌رسانی‌های روبنایی و زیربنایی اظهار کرد: از هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده برای ارائه خدمات در بخش روبنایی در اراضی مسکن مهر، ۵۸۶ میلیارد ریال برای مدارس، ۱۱۹ میلیارد ریال برای کلانتری و ۴۴ میلیارد ریال برای سایر خدمات روبنایی و همچنین مبلغ ۶۷۰ میلیارد ریال جهت احداث واحدهای تجاری در نظر گرفته شده است.

پژمان با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات روبنایی برای ساکنان مسکن مهر گفت: با سکونت مردم در واحدهای تحویل شده، ضرورت جدی ارائه سایر خدمات از جمله تأمین امنیت فضاهای آموزشی، فضاهای مذهبی و فرهنگی، خدمات ایمنی، فضاهای سبز و ورزشی وجود دارد و نبود آنها رفاه مردم را شدیداً تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ساماندهی و عرضه مسکن، احداث خدمات روبنایی متولیان خاص خود را دارد که در این بخش وظیفه‌ای متوجه وزارت راه و شهرسازی نیست؛ اما رفاه و رضایت مردم و همچنین تنگناهای مالی دولت، سازمان ملی زمین و مسکن را بر آن داشت که از منابع این سازمان در ارائه خدمات روبنایی سهیم شود./

نظر شما