شناسهٔ خبر: 94573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری سومین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان شمالی

برگزاری سومین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان شمالی 1 سومین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان شمالی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران کل زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان و معاونین اداره کل در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، در این جلسه در خصوص گزارش کارهای در دست اقدام، تسریع در اتمام پروژه های حوزه های مختلف راه و شهرسازی و خدمات رسانی بهتر به مردم بحث و تبادل نظر شد و هر یک از مدیران کل گزارشی از حوزه های کاری خود به معاون عمرانی استانداری ارائه کردند.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این جلسه به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در پنجمین مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان شمالی ۲۵۷۴ نفر ثبت نام کردند که از این مقدار در اسفراین ۳۶۹ نفر، بجنورد ۱۵۴۷ نفر، تیتکانلو ۲۷ نفر، جاجرم ۱۴۹ نفر، شیروان ۴۲۴ نفر، فاروج ۵۳ نفر و گرمه نیز ۵ نفر در سایت اقدام ملی مسکن ثبت نام اولیه خود را انجام داده اند.

وی اضافه کرد: در ۴ مرحله قبلی در استان خراسان شمالی ۱۶۱۷۸ نفر ثبت نام کرده بودند که از این مقدار ۴۶۵۰ نفر حائز شرایط اولیه و ۲۳۶۴ نفر نیز تایید نهایی شدند و ۱۶۷۰ نفر نیز پول اولیه خود را واریز کردند.

مهندس قاسمی اضافه کرد: استان خراسان شمالی جزو استانهایی است که رتبه برتر در خصوص تامین زمین جهت طرح اقدام ملی مسکن در کشور را دارد و تاکنون ۵۴ هکتار از اراضی برای احداث ۶ هزار واحد مسکن تامین زمین آن صورت گرفته است.

وی به محور بجنورد به سنخواست اشاره کرد و افزود: مناقصه محور بجنورد به سنخواست انجام شده است و پیمانکار این محور نیز بزودی انتخاب خواهد شد و همچنین ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور بجنورد به اسفراین در محدوده پلیس راه اسفراین تا ورودی شهر اسفراین پیمانکار مشخص شده است و فعالیت این محور نیز آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: ۲۴ شهر در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد ۱۲ شهر دارای طرح جامع و تفضیلی مصوب هستند و طرح جامع ۲ شهر فاروج و آشخانه و همچنین طرح تفضیلی ۳ شهر بجنورد، شیروان و اسفراین در دست بازنگری هستند.

غلامرضا هوائی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه به وسعت وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی یکی از وزاتخانه های پرمسئولیت، پرتلاطم و حوزه زیرساختی وسیع و وظایف متعدد و سنگینی دارد و این نیاز است که همه مدیران کل حوزه های استانی با هم یکدل و  یکسویه باشند.

وی خطاب به کارشناسان حوزه اداره کل راه و شهرسازی گفت: کارشناسان راه و شهرسازی باید کارشناس جامعی باشد و از تک تک حوزه های ادارات کل زیر مجموعه وزارت در استان اطلاع کافی داشته باشد.

گفتنی است هر یک از مدیران کل زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان شمالی گزارش کوتاهی از حوزه عملکردی خود به معاون عمرانی استانداری ارائه کردند.