شناسهٔ خبر: 94587 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق، جنوب‌شرق و جنوب غرب کشور/ روند افزایش دما در تهران ادامه دارد

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در شرق، جنوب‌شرق و جنوب غرب کشور از ادامه روند گرم شدن هوا در تهران خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز یکم تیرماه و روزهای آتی اعلام کرد.

نقشینه گفت: در ۵ روز آینده جوی پایدار و آسمانی صاف را برای کشور پیش‌بینی کرده‌ایم. در این مدت وزش باد شدید را در مناطقی از خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل را خواهیم داشت که موجب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در برخی از این استان‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در استان‌های خوزستان و ایلام نیز احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. همچنین در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال شرق هرمزگان و مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان نیز جریانات گرم و مرطوب جنوبی صعود خواهد کرد که در ساعت بعد از ظهر موجب افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده یا رعدوبرق وجود دارد. شرق دریای عمان نیز تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۵ روز آینده آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۳۶، فردا ۳۷ و پس فردا به ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید. کمینه دما نیز در شمیرانات ۲۱ و مهرآباد ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.