شناسهٔ خبر: 94595 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد:

تلاش جهادی در راستای جهش در ساخت، بومی‌سازی و تأمین تجهیزات مورد نیاز هیدورگرافی/ تعامل نزدیک سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با سازمان بنادر در عرصه آبنگاری/ انواع نقشه‌های دریانوردی در دسترس کاربران دریایی است

مجید فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد:‌انواع نقشه‌های دریانوردی در مقیاس‌های مختلف در دسترس کاربران دریایی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر سرتیپ مجید فخری، با تبریک روز جهانی هیدروگرافی و یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان بین‌المللی هیدروگرافی، اظهار داشت: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در راستای انجام ماموریت خود تعامل نزدیکی با دستگاه‌های دولتی چون سازمان بنادر و دریانوردی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی فعال در عرصه آبنگاری و مطالعات دریایی برقرار کرده است.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آخرین دستاورد سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تولید چارت‌هایی برای سرویس دهی در شبکه اینترنت (یا وب چارت سرویس) است، گفت: این چارت‌ها بنا به نیاز نیروی دریایی ارتش آماده شده است و امکان ارائه خدمات به تمامی شناورهای کشور در آب‌های شمال و جنوب کشور را دارد.

امیر فخری با اشاره به اینکه اگر چه از زمان تاسیس سازمان بین‌المللی هیدروگرافی و پیوستن ایران به این سازمان یک فاصله زمانی وجود دارد، عنوان کرد: با نگاهی گذرا به فعالیت‌های انجام شده در حوزه  هیدروگرافی طی مدت عضویت ایران در این سازمان (IHO) به ویژه چهار دهه بعد از انقلاب به عظمت تلاش‌های انجام گرفته در این حوزه پی خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه تمامی سواحل و آب‌های تحت حاکمیت کشور با دقت بالا داده برداری شده است، بیان کرد: در حال حاضر انواع نقشه‌های دریانوردی در مقیاس‌های مختلف در دسترس کاربران دریایی قرار گرفته است.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افزود: تلاش جهادی در راستای ایجاد جهش در توسعه، ساخت، بومی سازی و تأمین تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز در حوزه هیدورگرافی، در دستور کار است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح دارای بیش از ۶۰ سال سابقه در حوزه آبنگاری است و در چند دهه گذشته با به کارگیری انواع شناورها و دستگاه‌های داده برداری دریایی، طیف متنوعی از نقشه‌ها، چارت‌ها و تحلیل‌ها را ارائه کرده و این محصولات در اختیار سازمان‌های نیروهای مسلح، سازمان بنادر و دریانوردی و سایر دستگاه‌ها قرار گرفته است.