شناسهٔ خبر: 94625 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

ثبت سفارش بیش از ۲۰۰۰ کامیون زیر سه سال انجام شده است/ شماره گذاری ۴٣ دستگاه کامیون تا هفته گذشته

صدراله بمانا مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تاکنون تعداد ۲۷۰۵دستگاه کامیون زیر سه سال ساخت برای واردات، درخواست ثبت سفارش کرده‌اند که از این میان تعداد ۴۳ دستگاه کامیون تا هفته گذشته شماره‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدراله بمانا مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث نوسازی ناوگان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از تعداد ۲۷۰۵ کامیون تعداد ۲۰۳۱ دستگاه ثبت سفارش آنها انجام شده و تعداد ۲۹۱ دستگاه برای ترخیص به گمرکات کشور معرفی شده که از این میان تعداد ۱۸۸ دستگاه ترخیص و تعداد ۴۳ دستگاه کامیون تا هفته گذشته شماره‌گذاری شده است.

وی افزود: در حال حاضر فرآیند بند ث ماده ۳۰ قانون احکام دائمی در حال انجام و کامیون‌ها از گمرکات ترخیص و برای شماره‌گذاری و پلاک به مراکز شماره گذاری مراجعه می کنند.

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث نوسازی ناوگان، افزود: چنانچه هر کامیونی دارای استاندارد ایمنی و کیفیت و استاندارد آلایندگی محیط زیست و خدمات باشد و اسقاط مورد نیاز آن توسط واردکنندگان انجام شده باشد، برای ترخیص به گمرکات کشور معرفی می‌گردند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، صدراله بمانا در خاتمه تاکید کرد: در حال حاضر، صرفاً کامیون‌های با نشان تجاری داف، رنو و ولوو دارای خدمات پس از فروش می‌باشند و سایر برندها دارای قرارداد نمی‌باشند، لذا رانندگان تا مستندات لازم برای ترخیص کامیون از جمله استاندارد ایمنی و کیفیت را از سازمان ملی استاندارد و استاندارد آلایندگی را از سازمان حفاظت محیط زیست و قرارداد خدمات پس از فروش را از یکی از شرکت‌های خدمات دهنده برندهای داف، رنو و ولوو مشاهده نکرده باشند و از صحت آنها یقین نداشته باشند، مبادرت به خرید کامیون زیر سه سال ساخت نکنند.