شناسهٔ خبر: 94627 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی زمینی ارتش

راهداری تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با هدف رفع محرومیت‌زدایی از روستاهای کشور امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این تفاهم‌نامه که با حضور معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی روستایی این سازمان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی در دفتر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تشکیل شد، مقرر شد عملیات اجرایی حدود ۱۱۰ کیلومتر از محورهای روستایی در استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، جنوب استان کرمان، لرستان و چهارمحال و بختیاری با مشارکت نیروی ارتش جمهوری اسلامی(عملیات زیرسازی) و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه احداث و به بهره‌برداری برسد.

بر اساس این گزارش محورهای مورد توافق شامل محور بشاگرد ( از روستای اخران تا مرز استان سیستان و بلوچستان) به طول حدود ۳۵ کیلومتر، محور چاه ابراهیم (جنوب کرمان) به طول حدود ۲۵ کیلومتر، محور ارتباطی روستای چین(استان چهارمحال و بختیاری) به روستای چال پره ( استان لرستان) به طول حدود ۲۶ کیلومتر و حدود ۲۷ کیلومتر از محورهای شهرستان خواف( استان خراسان رضوی) می‌باشد.

بر اساس این گزارش مشارکت در امور ساخت و توسعه راه‌های روستایی از طریق تفاهم‌نامه‌های دو یا چند جانبه از سال گذشته، در فهرست اولویت‌های معاونت ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی و دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است با بهره‌گیری از توانمندی‌های بالقوه ارگان‌های عمومی نیروهای مسلح و نیروهای انسانی و ماشین آلات سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور در این زمینه امکان تسریع در امر برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته فراهم خواهد شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شایان ذکر است این جلسه با حضور سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ، مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی، خانقایی مدیر کل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی برگزار شد.