شناسهٔ خبر: 94629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نقش یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن در تحقق اهداف توسعه شهری

یگان فرمانده یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن در آذربايجان‌شرقي همراه با فرمانده پلیس‌راه استان با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با محوریت هماهنگی و گسترش همکاری دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو  در این دیدار با اشاره به نقش یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن در حفظ و حراست از اراضی ملی و دولتی، تصریح کرد: با توجه به ارزش اراضی دولتی در محدوده حریم شهرها، پاسخگویی به نیازهای عمومی و اجرای برنامه‌های توسعه شهری در گرو صیانت از این سرمایه‌های ملی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حفظ حقوق بیت‌المال از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظتی است، گفت: پیشگیری هدفمند، افزایش بهره‌وری همراه با کاهش هزینه‌ها، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در صیانت از اراضی، شناسایی نقاط آسیب‌‌پذیر و استفاده حداکثری از ظرفیت سامانه گزارش مردمی ۱۶۵۶ موجب کاهش تصرفات شده است.

بررسی اقدامات پیشگیرانه یگان با تحول‌گرایی در مقابله با زمین‌خواری و تعامل با دستگاه قضایی، توجه بیشتر به آموزش کارکنان و گسترش تعامل از مهم‌ترین موضوع‌های مطرح شده در این دیدار بود.