شناسهٔ خبر: 94655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نگهداری ۱۴۸ کیلومتر روشنایی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کرمانشاه - معاون راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: سیستم روشنایی تونل‌ها و محورهای مواصلاتی در جهت حفظ ایمنی کاربران جاده ای از اهمیت بالایی برخوردار است و این اداره کل نسبت به عملیات تعمیرات و مرمت روشنایی به صورت مستمر اقدام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)،علی سلیمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای ۱۴۸ کیلومتر پروژه روشنایی در حال بهره‌برداری می باشد سیستم روشنایی تونل‌ها و محورهای مواصلاتی در جهت حفظ ایمنی کاربران جاده ای از اهمیت بالایی برخوردار است و عملیات تعمیرات و مرمت روشنایی بصورت مستمر در حال انجام می باشد.

سلیمی افزود: ۱۱ تونل استان کرمانشاه بطول ۳.۵۵ کلیومتر داری روشنایی می باشد، و در فاز دوم طرح راهداری محوری۵۳ کیلومتر تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای طولی تونل ها و تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای به تعداد دو عدد در محور راه کربلا انجام شده است.

وی گفت: ۵ گردنه استان بطول ۲۱ کیلومتر، ۳ کمربندی بطول ۳۵ کیلومتر و ۳۳ تقاطع بطول ۴۵ کیلومتر داری روشنایی است.

سلیمی با بیان اینکه سیستم های روشنایی در ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب بسیار مهم است در این جهت ۱۰ کیلومتر از راه های عبوری و نواحی مسکونی، ۱۵ کیلومتر از ورودی شهر های استان کرمانشاه مجهز به سیستم روشنایی در حال بهره‌برداری می باشد.