شناسهٔ خبر: 94667 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش کیفیت هوا در شرق و جنوب غرب کشور/ بارش پراکنده در جنوب شرقی

گرد و غبار کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور طی پنج روز آینده برای استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، ایلام و خوزستان افزایش سرعت وزش باد و کاهش کیفیت هوا را به دلیل خیزش گردوخاک پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی،  کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

گودرزی گفت: برای چند روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار را برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌کنیم، اما در این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب کشور در ارتفاع جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی رخ خواهد داد. ضمن اینکه تا چند روز آینده نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل همراه با وزش بادهای شدید توام با گرد و خاک خواهد بود. شرق دریای عمان نیز به سبب وزش باد مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: امروز و فردا در خوزستان و ایلام وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک رخ می‌دهد که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. برای بعد از ظهر روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز آسمان تهران صاف است و گاهی در طول روز وزش باد را تجربه می‌کند. ۳۷ درجه سانتی گراد بیشینه دمای امروز تهران خواهد بود.