شناسهٔ خبر: 94668 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

راهبر فرودگاه مهرآباد تهران خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی بازسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد/ ILS باند ۲۹ راست تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

ابراهیم مرادی عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و راهبر فرودگاه مهرآباد از آغاز عملیات اجرایی بازسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: ILS باند ۲۹ راست تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیم مرادی، عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و راهبر فرودگاه مهرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از آغاز بازسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد خبر داد وگفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پس از استاندارد‌سازی  باند ۲۹ راست فرودگاه بین المللی مهرآباد، بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و رفع عدم انطباق‌های ممیزی‌های ایمنی انجام شده از سوی دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری، در اواسط خرداد ماه مجوز بهره برداری از باند ۲۹ راست فرودگاه توسط سازمان به شرکت فرودگاه‌ها  ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر این اساس و با تلاش شبانه روزی همکارانم در فرودگاه بین المللی مهرآباد، برای مدت دو هفته نیز عملیات پروازی بر روی باند ۲۹ راست با حفظ باند ۲۹ چپ انجام پذیرفت تا نواقص احتمالی نیز شناسایی شود و البته بطور همزمان با این عملیات، عملیات بهسازی استریپ باند ۲۹ چپ از تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ توسط گروه مشارکت آغاز شد.

مرادی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بازسازی باند ۲۹  گفت: از دیروز چهارشنبه دوم تیرماه ۱۴۰۰ پس از رفع برخی نواقص استخراجی طی دو هفته گذشته،  عملیات تراش آسفالت باند ۲۹ چپ رسما آغاز شد، تا به حول و قوه الهی و تلاش تک تک همکارانمان در فرودگاه بین المللی مهراباد، پرسنل گروه مشارکت و مهندسین  مشاور کارفرما این پروژه مطابق با برنامه زمانبندی مصوب پیش برود. انتظار داریم زمان اجرای پروژه مطابق با برنامه زمان‌بندی ۶ ماه بطول انجامیده و انشالله از اواسط زمستان سال جاری باند ۲۹ چپ آماده بهره برداری شود.

وی افزود: تمام مقدمات و الزامات مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری جهت بهره برداری از باند ۲۹ راست بعنوان تنها باند پروازی فرودگاه مهرآباد انجام شده که از آن جمله می‌توان به حذف ۳۳ مانع از ۳۴ مانع پروازی نفوذ یافته در استریپ باند و همچنین نصب سامانه ILS  بر روی باند ۲۹ راست اشاره کرد.

مرادی به نصب سامانه ILS بر روی باند ۲۹ راست فرودگاه اشاره کرد و گفت: تمام همت و تلاش همکاران و متخصصان الکترونیک شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه بین المللی مهرآباد این است تا سامانه فرود دقیق (ILS) در حال نصب برروی باند ۲۹ راست هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد تا انشالله با عملیاتی شدن این سامانه، عملیات فرود بر روی باند برای خلبانان شرکت های هواپیمایی تسهیل شود و برخی از محدودیت‌های ابلاغی در بهره‌برداری از باند ۲۹ راست نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: بهره برداری از این سیستم همچنین کاهش فشار کاری همکاران برج و تقرب پرواز مهرآباد را به همراه خواهد داشت و بر اساس قولی که مدیرکل محترم ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت به مهراباد داده اند،  ILS باند ۲۹ راست تا پایان تیرماه به بهره برداری خواهد رسید.

راهبر فرودگاه مهرآباد تهران در انتها گفت: بی شک اجرای این پروژه ملی و بزرگ که  بعنوان بزرگترین پروژه فرودگاهی دو دهه گذشته صنعت فرودگاهی نام گرفته است، جز با همدلی، تشریک مساعی و همراهی سازمان ها و ارگان های کشوری، نظانی و انتظامی مختلف فعال در صنعت هوانوردی کشور شدنی نخواهد بود. در پایان فرصت را مغتنم شمرده و پیشا پیش از هموطنان ارجمندم از هر گونه تاخیر احتمالی رخ داده به دلیل اجرای عملیات بهسازی باند ۲۹ چپ پوزش خواسته و درخواست دارم چون همیشه صنعت فرودگاهی کشور را با صبوری خاص ایرانیان ارجمند یاری کرذه تا خدمات در حال عرضه به ایشان در حوزه این صنعت درخور و شایسته ایشان شود.