شناسهٔ خبر: 94679 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت

جابجایی بیش از یک میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)/ اجرای طرح تأمین تجهیزات تخلیه ‌و‌ بارگیری در بنادر برای ترخیص سریع‌تر کالاهای اساسی/ افزایش همکاری بندری و دریایی میان ایران و سوریه

کشتی جابجایی بیش از یک میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) و اجرای طرح تأمین تجهیزات تخلیه ‌و‌ بارگیری در بنادر برای ترخیص سریع‌تر کالاهای اساسی از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

پیمایش در اقیانوس‌ها و آبراه‌های دریایی به طور ایمن با بهره‌گیری از هیدروگرافی

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح مزایای صنعت هیدروگرافی در حمل‌ونقل دریایی، گفت: با هیدروگرافی، پیمایش در اقیانوس‌ها و آبراه‌های دریایی بطور ایمن انجام می‌شود و می‌توان از محل‌های قابل کشتیرانی اطلاع پیدا کرد.

سازمان بنادر ایران مسئول پنل بین‌المللی نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال‌های کانتینری

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ایران؛ جزو کشورهای پیشرو در حوزه مهندسی بومی‌سازی تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی دریایی است، اقدامات بخش مهندسی و توسعه امور زیربنایی در راستای هوشمندسازی بنادر را تشریح کرد. ​

جابجایی بیش از یک میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جابجایی بیش از یک میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) طی ۲۷ روز گذشته خبر داد و گفت: روند جابجایی کالا از این بندر رو به رشد است.

نقش پررنگ هیدروگرافی در توسعه دریا محور 

رییس سازمان نقشه‌برداری کشور با تشریح نقش هیدروگرافی در توسعه دریا محور، گفت: بدون بهره‌مندی از مقوله هیدروگرافی؛ شناخت پهنه‌های آبی و توسعه دریایی امکان پذیر نیست.

اجرای طرح تأمین تجهیزات تخلیه ‌و‌ بارگیری در بنادر برای ترخیص سریع‌تر کالاهای اساسی

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با تدابیر اندیشیده شده، نیاز اکثر بنادر به تجهیزات تخلیه کالاهای اساسی برطرف شده و شاهد نرم‌های بالا در تخلیه این کالاها هستیم.

تلاش جهادی در راستای جهش در ساخت، بومی‌سازی و تأمین تجهیزات مورد نیاز هیدورگرافی

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد:‌انواع نقشه‌های دریانوردی در مقیاس‌های مختلف در دسترس کاربران دریایی قرار گرفته است.

همکاری دریایی و بندری با کشورهای منطقه مسئله‌ای استراتژیک است

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: اگر خطوط کشتیرانی فعال در کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای همسایه و منطقه داشته باشیم، می‌توان به آینده حمل و نقل دریایی کشور امیدوار بود.

بخش خصوصی شریک تجاری سازمان بنادر است

عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را شرکای تجاری سازمان بنادر و دریانوردی دانست که نقش بسزایی در رونق فعالیت‌های بندری و ایجاد ارزش افزوده دارند.

همکاری بندری و دریایی میان ایران و سوریه رو به افزایش است

عضو اتاق مشترک ایران و سوریه با اشاره به نقش ویژه حمل و نقل دریایی در توسعه مناسبات تجاری دو کشور، گفت: توسعه همکاری‌ها، نیازمند تداوم تعاملات و افزایش سرمایه‌گذاری‌های مرتبط در حوزه زیرساخت‌های بندری به منظور فعالیت شرکت‌های کشتیرانی است.