شناسهٔ خبر: 94701 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

اردبیل خنک‌ترین و اهواز گرم‌ترین مراکز استان کشور/ آسمان صاف و جوی پایدار در اکثر نقاط کشور

اسمان آبی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق و جنوب‌شرق برای استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان بارش پراکنده و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌رین وضعیت جوی را برای امروز پنجم تیر و روزهای آتی را اعلام کرد.

گودرزی گفت: امروز در فرودگاه اردبیل دمای کمینه ۷ درجه بالای صفر شد و به این سبب اردبیل خنک‌ترین مرکز استان کشور بود. این در حالی است که دیروز بیشینه دمای اهواز ۴۹ درجه بالای صفر بوده و این ایستگاه را به  گرم‌ترین ایستگاه کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: در چند روز آینده در اکثر نقاط کشور آسمان صاف و جوی پایدار حاکم است. طی این مدت در شرق و جنوب شرق، به ویژه منطقه زابل وزش باذ‌های شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد که کاهش کیفیت دما را به همراه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا آخر هفته جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب شاهد رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی خواهد بود. از یکشنبه تا آخر هفته نیز برای برخی نقاط شمال غرب و البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش‌های خیلی پراکنده، گاهی همراه با وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر در این مدت شرق دریای عمان مواج و متلاطم است و دریا شرایط صید و صیادی را ندارد.

وی افزود: امروز آسمان تهران صاف، گاهی همراه با وزش ملایم باد است. بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.