شناسهٔ خبر: 94709 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۸۸ درصدی صادرات از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

پایانه های مرزی میرجاوه و میلک.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۴۵۴ هزار و ۱۳۴ تن کالا توسط ۱۹ هزار و ۸۵۴ دستگاه کامیون در سه ماهه اول امسال از پایانه های مرزی استان خبر داد و گفت: صادرات این مدت نسبت به مشابه سال گذشته ۲۴ هزار و ۹۹۰ تن کالا رشد ۸۸ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان سیستان و بلوچستان) ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان عمده کالاهای صادراتی از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه را گاز مایع، هیدروکربن، قیر، بنزین، مواد غذایی و گازوئیل عنوان کرد و افزود: بیشترین حجم صادرات سه ماهه اول امسال با ۲۵۰ هزار و ۱۴۴ تن به پایانه مرزی میلک اختصاص دارد.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دستورالعمل های ابلاغی در پایانه های مرزی استان به طور کامل رعایت می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در این مدت شاهد واردات ۴۶ هزار و ۲۳۳ تن کالا و ترانزیت ۱۶۴ هزار و ۴۸ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم که نشان از اهمیت پایانه های  مرزی در توسعه اقتصادی این استان دارد.