شناسهٔ خبر: 94725 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان به مناسبت روز جهانی دریانورد مطرح کرد:

تشریح مشکلات دریانوردان پس از شیوع کووید۱۹/ حمل و نقل دریایی پس از شیوع کرونا یک روز هم متوقف نشد/ دریانوردان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند

بنادر عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان و پرسنل دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی از مسوولان خواست دریانوردان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند چرا که در صف اول جنگ اقتصادی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان رضا حافظی بیرگانی ضمن تبریک روز جهانی دریانورد به تمامی دریانوردان، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، نگرانی دریانوردان و خانواده آنها دوچندان شده و همین مساله استرس مضاعفی را به منظور جلوگیری از ابتلا به این ویروس ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: دریانوردی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور به شمار می‌رود و با شیوع ویروس کرونا، این سختی مضاعف و دوچندان شده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه فعالیت دریایی و شغل دریانوردان از جمله مشاغل عملیاتی به شمار می‌رود، گفت: از مسوولان درخواست می‌کنیم تا واکسیناسیون دریانوردان را در اولویت قرار دهند چرا که قشر دریانورد در صف اول جنگ اقتصادی قرار دارد.

حمل و نقل دریایی به صورت شبانه روزی انجام می‌شود

حافظی با اشاره به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا حمل و نقل دریایی حتی یک روز هم تعطیل نشد، عنوان کرد: سایر شقوق حمل و نقل با تعطیلی مواجه شدند و حتی فعالیت هواپیماها نیز متوقف شد، اما شرایط کشتی‌ها و حمل و نقل دریایی به گونه‌ای نبود که حتی یک روز هم امکان توقف وجود داشته باشد و حمل و نقل دریایی به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته به فعالیت خود ادامه داد و اگر چنین رویه‌ای پیش نمی‌رفت به طور حتم شرایط در بخش تامین کالاهای اساسی با مشکل مواجه می‌شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات حمل و نقل دریایی در ایام شیوع ویروس کرونا افزایش میزان بروکراسی اداری و کاغذبازی است و بنادر سایر کشورها، سخت گیری‌های متفاوتی را در زمینه مقابله با شیوع ویروس انجام می‌دهند که به ارسال اسناد و مدارک در مقوله بازدیدها، قرنطینه کشتی‌ها و...مربوط می‌شود.

واکسیناسیون دریانوردان به نفع جامعه جهانی است

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان همچنین به برخی سختی‌های پیش آمده در حوزه حمل و نقل دریایی پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: به تاخیر افتادن خرید سفارشات مورد نیاز، به تعویق افتادن تعمیرات فنی و...از دیگر مسائلی است که با آن مواجه هستیم.

حافظی با بیان اینکه امکان قرنطینه صد درصدی در کشتی‌ها پس از ابتلای پرسنل کشتی به کرونا وجود ندارد، اظهار داشت: در اثر ابتلای یک نفر به ویروس کرونا، حداقل ۸۰ درصد پرسنل مبتلا خواهند شد و کشتی‌ها شرایطی برای ایزوله کامل ندارند و بنابراین امکان اجرای کامل قرنطینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امکان توقف کشتی‌ها وجود ندارد و باید در کمترین زمان ممکن جابجایی کالا صورت گیرد، بیان کرد: در جابجایی با کشتی کشورهای مختلف با اپیدمی‌های مختلف را پیش رو داریم و با جهش‌های کرونا مواجه هستیم و در عین حال در فضای کشتی هوا مشترک تنفس می‌کنیم و غذای مشترک می‌خوریم و این موارد بخشی از مواردی است که مشکلات عدیده‌ای را برای دریانوردان به وجود آورده‌اند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان تاکید کرد: واکسیناسیون دریانوردان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به نفع جامعه جهانی است.