شناسهٔ خبر: 94735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه اول عملکرد کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی در کشور

7.jpg براساس ارزیابی عملکرد کمیسیون‌های مدیریت اجرایی ایمنی کشور استان سمنان موفق به کسب بالاترین ارزیابی در عملکرد این کمیسیون در بین ادارات‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گردید.

به‌گزارش پایگاه خبری وارت راه و شهرسازی (راهداری استان سمنان) احسان منصور کیایی گفت: با توجه به ارزیابی شاخص‌های عملکرد کمیسیون ایمنی اجرایی در کشور این اداره‌کل موفق به کسب بالاترین رتبه در بین ادارات‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گردید.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به وظایف کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی افزود: این کمیسیون به دبیری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هدف تدوین  سیاست‌های لازم در جهت ارتقای سطح ایمنی راه‌ها ، ایجاد هماهنگی میان نهادهای ذی‌ربط با ایمنی، فرهنگ‌سازی آموزش عمومی جامعه و نظارت بر اجرای مصوبات مرتبط با ارتقای ایمنی حمل‌ونقل برگزار می‌گردد.

 احسان منصور کیایی گفت: براساس ارزیابی انجام‌شده استان سمنان با برگزاری یازده جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی  با مدیریت استاندار و معاون امور عمرانی استانداری موفق به کسب بالاترین ارزیابی کمیسیون‌های ایمنی در کشور گردید .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ضمن تشکر از همکاری تمامی ارگان‌های مرتبط با حوزه ایمنی گفت: بررسی عوامل مهم افزایش تلفات جاده‌ای و ارائه راهکارهای پیشنهادی، تعیین و تصویب نقاط پیشنهادی جهت استقرار گشت‌های جاده‌ای دستگاه امدادی براساس تحلیل تصادفات، احصاء و بازدید مقاطع حساس در طول محورهای مواصلاتی و رفع اشکالات، مسدود نمودن تمامی دوربرگردان‌های غیر استاندارد، برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی و همچنین اجرای طرح‌های کنترل و نظارت بر تردد ناوگان عمومی با اولویت ناوگان مسافری و حاملین مواد خطرناک با همکاری پلیس را از  مهم‌ترین مصوبات کمیسیون از حیث کارایی و اثربخشی در ارتقای ایمنی در استان در سال گذشته عنوان کرد .

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مستمر و اجرای دقیق مصوبات این کمیسیون در سال جاری افزود: تجزیه‌وتحلیل داده‌های مربوط به تصادفات جاده‌ای، استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی برای تحلیل داده‌ها و برنامه‌ریزی اقدامات کاهش نرخ تلفات جاده‌ای و پیگیری جهت ارائه برنامه‌های راهبردی و هدفمند در راستای کاهش تصادفات  و تلفات جاده‌ای از رئوس برنامه‌های این کمیسیون در سال هزار و چهارصد خواهد بود.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان اظهار داشت: امیدواریم با اجرای دقیق برنامه‌های حوزه ایمنی و مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی شاهد کاهش نرخ تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان باشیم.