شناسهٔ خبر: 94736 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

توسعه شهرک‌های هدفمند سیاست وزارت راه و شهرسازی است/ تخصیص ۲۸۰ هکتار زمین به شهرک علم‌و فناوری پردیس/ شهرک‌های علم‌وفناوری در سایر شهرهای جدید احداث می‌شود

مبادله ۳ قرارداد و تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه شهرک‌های هدفمند سیاست وزارت راه و شهرسازی است، گفت: شهرک‌های علم‌وفناوری در شهرهای جدید احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای ۳ قرارداد و یادداشت تفاهم میان وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهتمام این وزارتخانه برای توسعه شهرک‌های دانش‌بنیان گفت: رفتن به سمت اقتصاد دانش‌بنیان با استعداد و ظرفیتی که جوانان و مردم این کشور دارند یک امر اجتناب پذیر و مورد تاکید ساست های کلی نظام ابلاغ شده توسط  مقام معظم رهبری است. به همین دلیل وزارت راه وشهرسازی ذز جهت ایجاد زیرساخت و کمک به توسعه و پیشرفت شهرک‌های فناوری و پارک‌های علم و فناوری گام برمی‌دارد. 

وی ادامه داد: ما امروز سه تفاهم‌نامه و قرارداد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا کردیم. این یک اقدام در راستای همین سیاست کلی است که پارک فناوری پردیس تبدیل به یک نمونه ترکیبی از شهر مسکونی فاخر که ویژه دانشمندان و نخبگان فعال در حوزه علم و فناوری  است و مرجع فعالیت‌های دانش بنیان تبدیل شود. 

اسلامی با بیان اینکه در گذشته ۹۰ هکتار زمین برای پارک علم و فناوری پردیس تخصیص داده شده بود، گفت: در سال جاری این میزان به ۳۷۰ هکتار افزایش یافت و امروز ۲۸۰ هکتار زمین جدید را به این مجموعه واگذار کردیم.

وی افزود: همچنین یک منطقه ۸۰۰ هکتاری را برای احداث شهرک فردوس که ترکیبی از فعالیت و سکونت دانشی خواهد بود، تخصیص دادیم. این شهرک انشالله با طراحی مناسب می‌توانند نخبگان و فرهیختگان داخلی و خارجی را جذب کند که در یک محیط مفرح سکونت داشته و فعالیت دانش‌بنیان و مرتبط با فناوری پیشرفته انجام دهند. از این طریق یک ظرفیت مناسب برای تحقق اقتصاد دانش بنیان فراهم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های دانش‌بنیان در سایر شهرهای جدید نیز پیش‌بینی شده است، گفت: امروز برای احداث منطقه فناوری و نوآوری پرند که پیش‌بینی شده بود، تفاهم نامه امضا کردیم و برای هشتگرد نیز چنین منطقه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی توسعه شهرک‌های تخصصی است که سکونت و فعالیت را توامان محقق کند. این سساست هم امکان اشتغال دانش‌بنیان را فراهم می‌کند و هم سکونت‌گاه‌های متناسبی که جذابیت لازم و کافی را درون خود خواهد داشت ایجاد کرده که نیروهای انسانی فرهیخته خود را درون کشور با ایجاد فرصت شغلی حفظ کنیم و به آن‌ها از آن طریق کمک کنیم.