شناسهٔ خبر: 94743 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اهتمام وزارت راه و شهرسازی برای مشارکت در فرآیند توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان/ پیگیری الگوی توسعه شهرک‌های دانش‌بنیان در شهر جدید هشتگرد

مبادله ۳ قرارداد و تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزیر راه و شهرسازی از اهتمام این وزارتخانه برای مشارکت در فرآیند توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم مبادله سه تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که عصر امروز در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد،  با اشاره به ظهور فرصت‌های جدید برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر گفت: در این این مدت سازوکار رشد شرکت‌های دانش بنیان و بکارگیری نخبگان در کشور فراهم شد. وزارت راه و شهرسازی نیز در این فرآیند حضور دارد. 

وزیر راه و شهرسازی از تخصیص ۲۸۰ هکتار زمین به پارک علم و فناوری پردیس  خبر داد و افزود: سال‌ها است که ۹۰ هکتار زمین به این مجموعه واگذار شده اما این ۹۰ هکتار هم به صورت کامل تحویل داده نشده بود . در گام اول وظیفه ما ارایه تعهدات باقیمانده است و در گام بعد واگذاری ۲۸۰ هکتار اراضی جدید را در دستور کار قرار دادیم.

اسلامی با بیان اینکه توسعه شهرک‌های علم و فناوری سند پشتیبان دارد، گفت: شهرک مسکونی فاخر باید مولد، محرک و تحرک آفرین باشد و ما باید بتوانیم چنین شهرک‌هایی را به وجود بیاوریم. مهمترین و موثرترین شهرک، مجموعه فردوس است که امروز تفاهمنامه احداث آن آن مبادله می‌شود و امیدواریم محل و محیط مناسبی به وجود آید تا نخبگان و بزرگان علمی کشور به ویژه آنهایی که در خارج از کشور هستند از این فرصت استفاده کنند و به کشور برگردند.

وی با بیان اینکه همین الگوی برای شهر جدید هشتگرد نیز دنبال می‌شود، افزود: این اقدام انجام می‌شود  تا شرکت‌های دانش بنیان را در این منطقه گسترش دهیم و جوانان دانشمند کشور بتوانند از این فرصت بهره مند شوند.