شناسهٔ خبر: 94746 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رشد ابر، رعدوبرق و وزش باد در جنوب کشور/خیزش گردوخاک برای شرق در روزهای پایانی هفته/دریای‌عمان مواج است

باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام این مطلب که در طی روزهای آینده بیشتر مناطق کشور جوی آرام و هوایی گرم دارند از خیزش گردوخاک در شرق کشور و رشد ابر، رعدوبرق و وزش باد در جنوب خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۶ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده است. طی این مدت برای جنوب کشور، جنوب سیستان‌وبلوچستان، بلندی‌های کرمان و هرمزگان برای بعدازظهر و شب، رشد ابر، رعدوبرق و وزش باد شدید وجود دارد.

گودرزی ادامه داد: در سه روز آینده در شمال استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد. همچنین از دوشنبه با عبور موجی هرچند ضعیف از روی نوار شمالی در استان‌هایی همچون آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، اردبیل، و البرز، رگبار پراکنده، رعدوبرق و گاهی وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی افزود: روز چهارشنبه سواحل دریای خزر، بارش‌های پراکنده دارند و هوای آن مناطق خنک می‌شود. از امروز تا اواسط هفته دریای عمان مواج است که حتما صیادان به این نکته توجه داشته باشند.

به گفته گودرزی، از روز چهارشنبه تا اواخر هفته نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، باد و گردوخاک دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: تهران آسمانی صاف دارد که گاهی در طول روز با وزش ملایم باد همراه است.  ۳۶ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.