شناسهٔ خبر: 94755 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

پارک علم و فناوری پرند احداث می‌شود

مبادله ۳ قرارداد و تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از برنامه‌ریزی برای احداث پارک علم‌وفناوری در شهر جدید پرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی،در مراسم مبادله سه تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که عصر دیروز در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به جزییات این سه تفاهم‌نامه گفت: اولین تفاهم‌نامه مربوط به واگذاری ۲۸۰ هکتار اراضی جدید به پارک علم‌وفناوری پردیس است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به حمایت مداوم دولت از پارک علم‌ و فناوری پردیس به عنوان پیشروترین پارک علم‌ و فناوری افزود: امروز بزرگترین واگذاری اراضی جدید به پارک‌های علم و فناوری صورت می‌گیرد.

طاهرخانی سپس به تفاهم برای ایجاد پارک علم‌وفناوری در شهر جدید پرند اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به توسعه پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس، شهر جدید پرند هم این ظرفیت را دارد که دارای پارک علم و فناوری باشد. همچنین از این طریق برای برندینگ پرند و توسعه و ایجاد اشتغال در آن منطقه هم اقدام شده است.

وی سپس با تشریح موضوع سومین تفاهم‌نامه، یعنی احداث شهرک مسکونی-فناوری فردوس در شهر جدید پردیس گفت: این شهرک در ۸۰۰ هکتار زمین احداث می‌شود. جانمایی‌ها برای احداث پارک علم و فناوری فردوس انجام شده است و سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که الگوی جدید از شهرسازی را پایه گذاری کند و بتواند روش‌های نوین شهرسازی، ساختمان سازی و بکارگیری انرژی را ارایه دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ما به دنبال شعار طرح‌های جدید، فرهنگ جدید در شهرنشینی هستیم که بتوانیم الگوی جدیدی در شهرنشینی ارایه دهیم.