شناسهٔ خبر: 94757 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تندیس و لوح تقدیر پنجمین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت به شرکت وابسته به بنیاد مسکن اهدا شد

مرکز تعالی و پیشرفت نهادها و شرکت‌های برتر در ارتقای بهره‌وری سازمانی از سوی مرکز ملی تعالی و پیشرفت معرفی شدند که در این دوره شرکت آذربایجان وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موفق به دریافت تندیس و لوح ویژه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز ملی تعالی و پیشرفت در مراسم پنجمین دوره اهدای جایزه تعالی و پیشرفت که امروز (یکشنبه) با حضور نهادهای انقلابی در تهران برگزار شد، شرکت آذربایجان از شرکت‌های وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر ویژه شد.

محمدجواد ایروانی رئیس شورای سیاستگذاری جایزه ملی تعالی و پیشرفت با اشاره به اینکه موضوع بهره‌وری محور سوم سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: تمامی نهادها، رویکرد بهره‌ورانه را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی گفت: روحیه جهادی و مردم‌گرایی شاکله اصلی مدیریت نهادهای انقلابی است که منطبق با نیازهای واقعی و برگرفته از ارزش‌های انقلابی است.

ایروانی ادامه داد: نهادهای انقلابی با اتکا به رهنمودهای مقام معظم رهبری  تهدیدها را به فرصت تبدیل و این ویژگی را در خود نهادینه کرده‌‌اند.

وی ادامه داد: ظرفیت همراستایی نهادهای انقلابی با دولت یکی دیگر از مهمترین ویژگی این نهادهاست که در کنار توانمندسازی آحاد جامعه به توانمندی پایدار  منتج می‌شود.

ایروانی گفت: نهادهای انقلابی در سال ۱۳۹۸ حدود ۲/۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص دادند و مدیریت شایسته و روحیه جهادی در این نهادها منجر به ایجاد ۶۲۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در سال ۱۳۹۸ شده است.

به گفته وی اهرمی کردن سرمایه‌های مردمی، پیشتازی در اقتصاد دانش‌بنیان، تشکیل صندوق‌های جسورانه و خطرپذیر و اهتمام به تکمیل زنجیره ارزش‌افزا از دیگر ویژگی‌های این نهادهاست.
 
وی تاکید کرد: با این وجود نهادهای انقلابی جای سایر بخش‌های اقتصادی را تنگ نکرده‌اند و از رقابت با بخش خصوصی، تعاونی و شرکت‌های دولتی پرهیز می‌کنند.
در پایان وزیر اقتصاد دوران دفاع مقدس تاکید کرد راهبرد اساسی کشور بایستی تعامل و هم افزایی بین بخش‌های دولتی، خصوصی، نهادها و تعاونی، باشد تا جهش اقتصادی به وجود آید.

اضافه می‌شود در پایان این مراسم از شرکت‌های البرز دارو، سرمایه‌گذاری کوثر، نفت بهران، نفت پارس، جنرال مکانیک، پی، گروه سرمایه‌گذاری عمران و توسعه کوثر و شرکت توسعه آذربایجان از شرکت‌های وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اهدای تندیس و لوح ویژه، تقدیر به عمل آمد و شرکت شفا فارمد جایزه ویژه اقتصاد مقاومتی را دریافت کرد.