شناسهٔ خبر: 94764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

​ جلوگیری از ۱۷۲ مورد ساخت و سازغیرمجاز و تجاوز به حریم راه در استان اردبیل

قلع و قمع.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۷۲ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز در استان شناسائی، توقف و قلع و قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،علی صبحی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان انگوت افزود: از این میزان۶۱ مورد ساخت و سازغیرمجاز شناسائی، به ۹۵ مورد توقف و اخطار ساخت صادر و ۱۶ مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی درفصل بهار قلع و قمع شده است.

وی افزود: در ۳ ماه گذشته ۱۸۷ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه توسط گشت های راهداری شناسائی، برخورد و قلع و قمع شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری است و بر برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد.

صبحی تحت پوشش قرار گرفتن حدود هزارو ۶۰۰ کیلومتر از محورهای استان را در طرح راهداری محوری یادآور شد و تصریح کرد: در این طرح ۱۵۰دستگاه ناوگان و ۲۰۰ نفر نیروی راهداری مشغول فعالیت هستند.

وی پاکسازی شانه و حاشیه راه، شانه سازی، تعریض و اصلاح افتادگی شانه راه، لکه گیری و درزگیری، اصلاح شیب شیروانی ،تسطیح حریم راهها و ترمیم خرابی آسفالت، اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها و سیستم های روشنایی راهها را از جمله اقدامات مهم اجرای طرح راهداری محوری دانست.