شناسهٔ خبر: 94790 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تلاطم دریای عمان و خزر/ بارش پراکنده باران در نوارهای شمالی و جنوبی کشور/ خیزش گرد‌وخاک در نوار شرقی کشور

امواج دريا طوفان کارشناس سازمان هواشناسی از تلاطم آب‌های جنوبی و شمالی تا آخر هفته خبر داد و گفت: نوارهای شمالی و جنوبی کشور و ارتفاعات البرز شاهد رگبار پراکنده باران و گاهی رعدوبرق خواهند بود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۷ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

گودرزی گفت: در سه روز آینده، برای بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب کشور یعنی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق و ارتفاعات جنوب هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، رعد‌وبرق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. همچنین تا چند روز آینده در نوار شمالی کشور و استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان و ارتفاعات استان‌هایی مثل البرز، قزوین، سمنان و تهران برای بعد از ظهر و اوایل شب بارش‌های پراکنده رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی محتمل خواهد بود. 

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه تا آخر هفته با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر شاهد بارش  در سواحل خزر خواهیم بود. از روز پنجشنبه در خراسان شمالی و رضوی نیز این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد. دمای هوا هم در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل خنک‌تر خواهد شد. ضمنا از امروز تا آخر هفته شرق دریای عمان و در روزهای آخر هفته دریای خزر مواج و متلاطم خواهند یود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای پایانی هفته شاهد وزش بادهای به نسبت شدید در نوار شرقی کشور خصوصا در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل خواهیم بود. روزهای پنجشنبه و جمعه این شرایط به استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب سمنان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تسری پیدا می‌کند و وزش بادهای شدید توام با گرد و خاک سبب کاهش دید و افت کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود؛ امروز آسمان تهران صاف است، اما در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد را تجربه خواهد کرد. ۳۷ درجه سانتی‌گراد بیشینه دمای امروز تهران خواهد بود.