شناسهٔ خبر: 94795 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی خبر داد:

۳ هزار واحد مسکن محرومان استان در سال‌جاری تکمیل و بهر‌ه‌برداری می‌شود/بهسازی و مقاوم‌سازی ۶۹ هزار واحد مسکونی خراسان‌شمالی/طرح هادی برای ۱۰۰ درصد روستاهای استان تهیه شد

مسکن محرومان مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه ۳ هزار واحد مسکن محرومان طی سال جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود از بهسازی و مقاوم‌سازی ۶۹ هزار واحد مسکونی استان خبر داد.

علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد آن بنیاد را در رفع نقاط حادثه‌خیز استان و همچنین اجرای طرح‌های مختلف مسکن، برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در استان نزدیک به ۸۴۰ روستا وجود دارد از تهیه ۱۰۰ درصدی طرح هادی در روستاهای استان خبر داد و گفت: تاکنون برای ۱۳۰ روستا طرح هادی بازنگری شده است که بر اساس آن امکان ساخت‌و‌ساز بر اساس طرح، فراهم است.

محمدی ادامه داد: طرح هادی در ۴۱۰ روستای استان که ۷۵ درصد جمعیت را شامل می‌شود، اجرایی شده است.

وی یکی از ظرفیت‌هایی که برای استان فراهم شده است را استفاده از قیر رایگان عنوان کرد و گفت: با استفاده از قیر رایگان یک میلیون و ۷۵۰ هزار مترمربع معابر استان آسفالت شد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی با توجه به حادثه خیز بودن استان در موضوع رانش و سیل، در سیل ۹۸ در استان خراسان شمالی برای ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز ۴۲ میلیاردتومان هزینه شد.

محمدی از بهسازی و مقاوم‌سازی ۶۹ هزار واحد مسکونی استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان در اجرای طرح مسکن محرومان ۳ هزار واحد است، گفت: برای تمامی ۳ هزار واحد تشکیل پرونده و معرفی به بانک انجام شده است. نزدیک به یکهزار واحد نیز به مرحله اجرای سقف و دیوار چینی رسیده‌اند و برنامه‌ریزی شده که تا پایان سال جاری تمامی واحدهای بهره‌برداری شوند.