شناسهٔ خبر: 94843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ایمنی تردد و فرهنگ عبور و مرور راکبان موتور سوار صورت گرفت؛

توزیع ۵۵۰ عدد کلاه ایمنی بین موتورسواران ۲۰ روستای مازندران

توزیع کلاه ایمنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از توزیع ۵۵۰ عدد کلاه ایمنی رایگان در ۲۰روستای استان از ابتدای امسال تاکنون با هدف ارتقای ایمنی تردد و فرهنگ عبور و مرور راکبین موتور سوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، علی نصیری ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال و با آغاز فصل کشاورزی و افزایش تردد موتورسواران در محورهای روستایی و به منظور تداوم فرهنگ سازی جهت کاهش تصادفات این دسته از کاربران آسیب پذیر جاده ای، نسبت به اجرای طرح های ارتقای ایمنی موتورسواران استان مازندران در سرلوحه کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد : در این راستا ضمن ارائه آموزش های لازم در خصوص تأثیر مثبت استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، نسبت به ارائه هشدارهای لازم در خصوص تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راهها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی در خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت های دارای نقص فنی اقدام می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز آموزش ۱۷۰۰ نفر از روستاییانی که محورهای ارتباطی آنها دارای بیشترین آمار تصادفات و تردد بالای موتورسوارن بوده اند،نسبت به اهداء ۵۵۰ قطعه کلاه ایمنی به همراه ۴ قطعه شبرنگ به ازای هر موتورسیکلت جهت نصب در بدنه موتور به راکبان آنها اقدام گردید.

نصیری عنوان کرد: در سال ۹۹ نیز نسبت به ارائه آموزش ۳۳۰۰ نفر از روستاییان در ۳۶ روستا با اهداء کلاه ایمنی و شبرنگ های آشکارساز اقدام شده است.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که تمامی آموزش های مذکور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت پذیرفته، خاطر نشان ساخت: موتورسواران عزیز باید ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و دریافت معاینه فنی، با سرعت مجاز و مطمئنه در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان به ویژه محورهایی که دارای مراکز جمعیتی می باشد طی طریق نموده تا علاوه بر افزايش ايمني تردد، گام هایی مؤثر جهت كاهش تصادفات جاده ای برداشته شود.