شناسهٔ خبر: 94860 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

فرودگاه سقز تا قبل از اتمام دولت دوازدهم افتتاح می‌شود/اتمام تمامی پروژه‌های سنواتی در دولت دوازدهم/ راه‌آهن همدان-سنندج در مراحل پایانی تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که تمامی پروژه‌های سنواتی وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم تکمیل شد از افتتاح فرودگاه سقز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز هشتم تیرماه در مراسم افتتاح جاده جدید سنندج- مریوان (تیژتیژ-گاران) گفت: این پروژه در زندگی مردم تاثیر مستقیمی دارد و خدا را شاکریم که توانستیم یکی دیگر از وعده‌های خود را در دولت تدبیر و  امید عملیاتی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با چند پروژه دیگری که در هفته آینده و قبل از اتمام تیرماه ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود، تمامی پروژه‌هایی که سنواتی شده بودند در دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده است. بیش از نیمی از پیشرفت پروژه در سه سال گذشته انجام شد که باید از مقام رهبری، رییس‌جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه برای حمایت‌های ویژه، و همت همه همکاران تشکر کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: جاده جدید سنندج- مریوان (تیژتیژ-گاران) سبب کاهش زمان سفر،   مخاطرات سفر و کاهش طول مسیر خواهد شد و احداث این مسیر کمک کرده است تا راه درجه یک برای تردد بین مریوان و سنندج ایجاد بشود.

اسلامی گفت: تمامی افراد مسئول در جمهوری اسلامی ایران، هیچ شانی جز خدمت‌گذاری ندارند. چنانچه شان و احترامی است برای خدمتگزاری و بهبود شرایط زندگی مردم است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز نه فقط در کردستان بلکه در سراسر کشور شاهد توسعه و عمران هستیم که این توسعه در شرایط دشوار به دلیل باور و ایمان قلبی که برای سازندگی و پیشرفت وجود دارد ایجاد شده است. بدین معنا، کل کشور امروز به کارگاه ساختمانی و راهسازی تبدیل شده است.

اسلامی ادامه داد: امروز در کردستان به غیر از این ۵۲ کیلومتر جاده جدید سنندج-مریوان، ۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور نیز افتتاح خواهد شد.  

وزیر راه و شهرسازی گفت: طی سال جاری ۱۰۰ کیلومتر از کریدور در آذربایجان‌غربی افتتاح شد و در روزهای آینده کریدور نوار غربی در سایر استان‌های غربی کشور افتتاح خواهد شد و این یک نشان مشخص و نمونه عینی از حیات فعالیت و خدمت‌گذاری دولت برای توسعه و پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: در کردستان با اولویت ویژه، بهره‌برداری از فرودگاه، راه‌آهن همدان- سنندج و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در دستور کار است. اینها نشانه‌هایی است که چرخ سازندگی برای محرومیت‌زدایی و پیشرفت استان در حرکت است.

اسلامی گفت: با یاری خداوند در همین دوره باقیمانده فرصت خدمت (دولت دوازدهم) فرودگاه سقز را افتتاح خواهیم کرد. فرودگاه سقز دومین فرودگاه استان خواهد بود که به دلیل مشکلاتی که ممکن است در زمستان ایجاد شود که پروازهای فرودگاه سنندج کنسل می‌شود فرودگاه سقز به عنوان فرودگاه دوم به مدد پروازهای استان خواهد آمد تا تردد مردم آسان شود.

وی افزود: در ماه‌های آینده پروژه راه‌آهن همدان- سنندج به اتمام می‌رسد و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که در سفر امروز از پروژه راه‌آهن بازدید شد.

به گفته اسلامی، تلاش می‌شود تا ۷۰ کیلومتر باقیمانده راه‌آهن همدان-سننجد در ماه‌های آتی ریل‌گذاری شود و به زودی شاهد به صدادرآمدن صوت قطار در ایستگاه صلوات‌آباد شهر سنندج باشیم.