شناسهٔ خبر: 94867 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

مطالبات دریانوردان پاسخ داده می شود/ تسهیل در تمدید اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که مطالبات دریانوردان در زمینه تامین مسکن، افزایش حقوق و سایر خدمات رفاهی تا حصول به نتیجه پیگیری می‌شود از سهیل در تمدید اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز دریانورد - امروز هشتم تیر- ضمن تقدیر از تلاش های دریانوردان و تمامی شرکت های حمل و نقل دریایی، گفت: دریانوردان ایثارگرانه به خدمت در این حوزه ادامه دادندو تمامی ناوگان و ارگان‌های دریایی از جمله  شرکت های نفت‌کش نیروی دریایی سپاه و ارتش شرکت فلات‌قاره با ناوگان خود و همچنین شرکت‌های اکتشافی و خدماتی جستجو و نجات دریایی به‌صورت شبانه‌روزی در این حوزه تلاش کردند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی، به پیام‌های دریافتی از دریانوردان در روز دریانورد اشاره کرد و افزود: محتوای پیام‌های دریافت شده از دریانوردان مطالبه‌هایی بود که جامعه دریانوردان داشتند که تلاش می‌شود تا به بخش عمده‌ای از آنها که درخواست حقوق و دستمزد مناسب و هم تراز با نرخ‌های بین‌المللی است پاسخ داده شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مطالبات دریانوردان با مدیران شرکت‌های کشتیرانی مطرح می‌شود تا به پاسخی مناسب ختم شود.

راستاد در ادامه به دریافت واکسن و اولویت قرار دادن دریانوردان برای واکسن کرونا هم اشاره کرد  گفت : بسیاری از این دریانوردان درخواست داشتند که واکسیناسیون شوند و این یکی از مطالبات آن‌ها بود که ما به وزارت بهداشت اعلام کردیم  و آن‌ها  گفتند که دریانوردان در اولویت سوم قرار دارند تا بخشی از ریسک و و محدودیت‌های آن‌ها برطرف شود. 

وی بخش دیگری از مطالبات دریانوردان را مسکن عنوان کرد و گفت: دریانوردان  درخواست تامین مسکن داشتند و من از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم تا چاره‌جویی به هر  طریقی که امکان پذیر است  انجام دهند و اگر رهنمود و همکاری در این زمینه داشته باشند به ارگان‌های دریایی اعلام کنیم. 
راستاد در ادامه به زمینه در قرارداد کاری هم اشاره کرد و گفت: قرارداد مصوب دریایی به‌زودی نهایی می‌شود تا مبنای کار قرار گیرد  همچنین امکانات رفاهی مناسب‌تر و لوازم فردی ایمنی هم از دیگر مکاتبات و مطالبات دریانوردان  بوده‌است  که امیداریم شرکت ها ان ها را در اولویت خود قرار دهند.

وی تسهیل در تمدید گواهینامه را از دیگر موارد مورد پیگیری برشمرد و گفت:  دریانوردان در این زمینه هم مطالباتی  داشتند که ما تلاش می‌کنیم در حداقل زمان ممکن انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی حقوق را به‌صورت ریالی و معادل کمتر از آن  پرداخت می‌کنند گفت:  تکرار دوره‌های آموزشی و بازآموزی و تمدید آموزش به‌صورت شفاهی هم برای ناوگان کمتر از سه هزار هم از دیگر مطالبات دریانوردان بوده‌است که با توجه به آنکه دریانوردان باید در آزمون شفاهی شرکت کنند و این حصول اطمینان باید صورت گیرد و ما همواره سعی کردیم این مطالبات دریانوردان را در اولویت خود قرار دهیم.