شناسهٔ خبر: 94877 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم روز دریانورد تأکید کرد:

ایران؛ دومین ناوگان بزرگ صیادی در اقیانوس هند را دارد/ سازمان شیلات؛ یکی از اعضای خانواده بزرگ ارگان‌های دریایی کشور است

نبی الله خون‌میرزایی رئیس سازمان شیلات کشور گفت: سازمان شیلات؛ یکی از اعضای خانواده بزرگ ارگان‌های دریایی کشور است که مأموریت ایفای نقش در حوزه امنیت غذایی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نبی الله خون‌میرزایی در مراسم روز دریانورد با بیان اینکه در دو حوزه صید و صیادی و پرورش ماهی در قفس در دریا فعالیت می‌کنیم، تصریح کرد: در شرایط سخت تحریم‌های غیرقانونی و همه‌گیری کرونا دریانوردان از رسالت کاری خود غافل نشدند و حتی بیش از تکلیف به برنامه‌ها عمل شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شیلات میانگین سرمایه‌گذاری در کشور دو برابر شده است، ادامه داد: در حوزه صید و صیادی ۱۴۰ هزار نفر صیاد فعال داریم که با ۱۱ هزار فروند شناور صیادی در سال گذشته ۷۰۰ هزار تن تولید شیلاتی داشتند که ۵۷ درصد از کل تولید ۱,۲ میلیون تنی کشور را به خود اختصاص دادند.

خون‌میرزایی با یادآوری اینکه ناوگان صیادی ما در اقیانوس هند رتبه دوم را دارا است، خاطرنشان کرد: در پرورش ماهی در قفس در دریا ۴,۶ میلیون تن ظرفیت مطالعه وجود  دارد و این دستاورد مدیون همکاری‌های اعضای ارگان‌های دریایی کشور است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس سازمان شیلات کشور اظهار داشت: در سه حوزه نیازمند مساعدت ارگان‌های دریایی هستیم که شامل تداوم پیوسته آموزش‌های جامعه صیادی، بیمه صیادان و لحاظ شغل صیادی در زمره فعالیت‌های زیان‌آور است.