شناسهٔ خبر: 94878 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

درشانزدهمین نشست کمیته ساماندهی امور پایانه‌های مرزی اعلام شد:

بهسازی و نگهداری راه‌های منتهی به مرز کشور با اعتبار بیش از ۳۱۵ میلیارد تومان

فرامرز مداح شانزدهمین نشست کمیته ساماندهی امور پایانه‌های مرزی با حضور قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، دبیر و اعضای کمیته ساماندهی پایانه‌های مرزی برگزار و گزارش عملیات بهسازی و نگهداری راه‌های منتهی به مرز کشور با اعتبار بالغ بر ۳۱۵ میلیارد تومان ارایه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست فرامرز مداح قائم مقام ریاست این سازمان و رئیس کمیته ساماندهی پایانه‌های مرزی با اشاره به اهمیت بهسازی راه‌های منتهی به مرز در بهبود وضعیت حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت در کشور اظهار داشت : طی سال ۹۹ و سه ماهه اول سال جاری عملیات بهسازی و نگهداری راه‌های منتهی به مرز کشور با اعتبار بالغ بر ۳۱۵ میلیارد تومان انجام شد که مشتمل بر عملیات روکش آسفالت، اجرای عملیات تثبیت، تعریض و بهسازی و لکه گیری در ۳۲ محور منتهی به مرزهای کشور است .

وی افزود : با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در کمیته ساماندهی پایانه‌های مرزی محورهای دسترسی به پایانه مرزی اولویت‌بندی شده ، محورهای ارتباطی ۱۱ مرز در اولویت قرار گرفت و پیگیری لازم برای تأمین اعتبار مورد نیاز صورت می‌پذیرد.

مداح در خصوص احداث جایگاه‌های سوخت در پایانه‌های مرزی اظهار داشت : به منظور تسهیل در تردد ناوگان و خدمات رسانی مطلوب به رانندگان ترانزیت این موضوع حائز اهمیت است و در جلسه کارشناسی این سازمان دردست بررسی است.

بر اساس این گزارش، جواد هدایتی مدیرکل دفتر حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت و دبیر کمیته ساماندهی پایانه‌های مرزی به موضوع صدور خدمات کارت عابر بانک در پایانه‌های مرزی اشاره کرد و افزود: این موضوع در راستای رفع مشکلات رانندگان ترانزیتی برای دریافت خدمات در داخل کشور مطرح شده و مقرر است نشستی با حضور شرکت مجری و بانک عامل برگزار شده و ابعاد حقوقی و مالی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست، مهران قربانی مشاور رئیس سازمان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارکنان پایانه‌های مرزی، افزود : علاوه بر دوره‌ها ی برنامه‌ریزی شده در راستای ارتقای دانش حرفه‌ای کارکنان، می‌بایست بسته‌های آموزشی کاربردی به همراه سرفصل‌های مشخص ویژه سطوح مختلف مدیریتی و کارکنان تهیه و عملیاتی گردد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شایان ذکر است، سایر اعضای کمیته ساماندهی پایانه‌های مرزی با حضور در این نشست درخصوص هریک از بندهای دستورکار جلسه تبادل نظر کرده و پیشنهادهای راهبردی ارایه نمودند.