شناسهٔ خبر: 94908 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تخلیه ۴ میلیون تن انواع کالاهای اساسی در بندر امام(ره)/ ۷۳ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام(ره) پهلوگیری کرد

نماهایی از فعالیت های بندری در بندر امام خمینی(ره) از ابتدای سال جاری و به دنبال ورود ۷۳ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجتمع بندری امام(ره)، بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در این این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با به‌کارگیری توان تجهیزاتی و عملیاتی با هدف برقراری زنجیره تأمین کالای اساسی ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار تن انواع کالای اساسی از ۷۳ فروند کشتی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد که ۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان می‌دهد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ میلیون و ۶۲۲ هزار تن انواع کالای اساسی از انبارهای این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

همچنین بیش از ۳۷۹ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندر امام‌خمینی(ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل و ۳ میلیون و ۲۴۲ هزار تن نیز به وسیله ناوگان جاده‌ای به مبادی مصرف جابجا شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی از جمله کالاهای اساسی است که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شد.